مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بهره برداری از تنها پالایشگاه متعلق به بخش خصوصی در کشور واقع در شهرستان فریمان در این استان با ایراد زیست محیطی مواجه است

تنها پالایشگاه خصوصی کشور ایراد زیست محیطی دارد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی امروز  در بازدید معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از طرح توسعه شرکت خدمات نفتی "زال‌پارس" در نزدیکی شهرستان فریمان افزود: طرح مرحله نخست پالایشگاه زال‌پارس چندین سال است به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است و منتظر رفع ایراد کارشناسی طرح هستیم.
وی ادامه داد: ایرادی که به طرح زیست محیطی این پالایشگاه گرفته می‌شود این است که پالایشگاه در داخل محدود ۳۰ کیلومتری شهر قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا این شرکت شامل ۱۲ هکتار انبار نفت و پنج هکتار پالایشگاه نفتی است که انبار نفت آن با اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم به بهره برداری رسیده و مرحله نخست  پالایشگاه آن آماده بهره‌برداری است.
طرح مرحله یک  این پالایشگاه به دلیل مشکلات زیست محیطی تا کنون موفق به بهره‌برداری نشده و در انتظار رفع ایراد کارشناسی ارزیابی زیست محیطی است.
بابک دین پرست معاون امور هماهنگی و اقتصادی منطقه ای وزارت کشور در این بازدید طرح ارزیابی کارشناسی مرحله نخست پالایشگاه را بررسی کرد.
این پالایشگاه تنها پالایشگاه بخش خصوصی در کل کشور است که تولیدات آن مزیت صادارتی دارد.
با بهره برداری از مرحله نخست پالایشگاه زال‌پارس ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و با بهره برداری از مرحله دوم آن ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها