سه اثر از انتشارات به‌نشر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان منابع دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی معرفی‌شده است.

آثار به نشر در جمع منابع دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه کرامت رضوی به‌صورت مجازی آغاز به کار می‌کند.
حسین سعیدی عنوان کرد: طبق دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه می‌شود که در دوره دهم کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی(ع) به‌عنوان بخش ویژه در نظر گرفته‌شده است.
وی به آثار برگزیده به نشر در دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، ۱۲ عنوان کتاب ویژه سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگ‌سال معرفی‌شده است که در میان این آثار، سه اثر از به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) ازجمله کتاب‌های «ستاره من»، «نشانه‌ها» و «حکمت‌های نقوی» در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگ‌سال انتخاب‌شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه کتاب «نشانه‌ها» اثری مصور و راوی قصه‌هایی از زندگی امام هشتم است، افزود: این اثر توسط ابراهیم حسن بیگی به رشته تحریر درآمده و مخاطب نوجوان را با خصوصیات اخلاقی و فضایل حضرت رضا(ع) آشنا می‌کند.
 مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) ادامه داد: کتاب «ستاره من» دربردارنده چهل قصه از زندگی امام رضا(ع) به قلم ناصر نادری است که با زبان جذاب داستان، بخش‌هایی از زندگی امام هشتم را برای بچه‌ها روایت می‌کند.
وی افزود: کتاب «حکمت‌های نقوی» سیزدهمین جلد از سلسله کتاب‌های راه زندگی به نویسندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی است که به ترجمه و توضیح احادیث کوتاه و کاربردی از امام هادی‌(ع) اختصاص دارد.
سعیدی بخش‌های مختلف جشنواره دهم رضوی را در سه بخش «فردی»، «گروهی» و «خانوادگی» عنوان و اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تا پایان تیرماه ۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها