مدیر عامل یک استارت‌آپ دانش‌بنیان گفت: «قاشق‌یار» می‌تواند لرزش دست را با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی به صورت فعال خنثی کند و اجازه ندهد که لرزش به سر قاشق برسد و غذا بریزد.

"قاشق‌یار" به یاری بیماران مغز و اعصاب می آید

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حسینی مدیر عامل یک استارت‌آپ دانش‌بنیان در خصوص تولید این محصول در شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان گفت: اولین محصول این شرکت دانش‌بنیان، با هدف فراهم کردن آسایش برای بیماران مغز و اعصاب مانند بیماران پارکینسون، افرادی که دچار لرزش دست هستند و به هنگام خوردن غذا دچار مشکلات شدیدی می‌شوند تولید شده‌اند.
او افزود: محصول شرکت ما نوعی «قاشق یار» است که می‌تواند لرزش دست را با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی به صورت فعال خنثی کند و اجازه ندهد که لرزش به سر قاشق برسد و غذا بریزد. این امر باعث می‌شود افرادی که دارای چنین مشکلی هستند به راحتی غذای خود را بدون کمک گرفتن از دیگران و نگرانی میل کنند.

مدیر عامل یک استارت‌آپ دانش‌بنیان با بیان اینکه «درابتدا با هزینه شخصی خودمان که حدود ۱۰میلیون تومان بود و با همراهی دانشگاه، کار را جلو بردیم»، ادامه داد: با این هزینه به یک MVP اولیه رسیدیم. پس از ساخت آن نیاز به تزریق سرمایه کوچکی داشتیم تا بتوانیم به کمک آن محصول را بهبود دهیم.
حسینی بیان کرد: برای این منظور با سازمان‌های مختلف صحبت کردیم تا نهایتاً با یک شتاب‌دهنده و با سرمایه‌گذاری در حدود ۴۰ میلیون تومان به نتیجه رسیدیم و وارد دوره شتابدهی آن شدیم و با استفاده از سرمایه‌ای که تزریق شد، کار را جلو بردیم. پس از رسیدن به محصولی که قابل عرضه به مشتریان بود، کمپین پیش‌فروش را آغاز کردیم که این امر نیز در جذب نقدینگی کمک شایانی به ما کرد.

او تصریح کرد: در اواخر سال گذشته درخواست ورود و عضویت به پارک علم و فناوری خراسان را مطرح کردیم و اکنون در مرکز رشد فناوری جامع این پارک پذیرش شده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها