مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۶۴ هزار خانوار روستایی و عشایری این استان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.

۱۶۴ هزار خانوار خراسان رضوی زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود کاظمی اظهار کرد: استان خراسان رضوی بیشترین جمعیت مشمول بیمه این صندوق را داراست و هم اکنون از نظر تعداد بیمه شده رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان شرقی دارد.

وی با بیان اینکه این استان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد، ادامه داد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی و بیش از ۳۳۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان هستند که نشان از ظرفیت بسیار جمعیت مشمول بیمه این صندوق در کنار سایر ظرفیت‌ها از جمله زنان سرپرست خانوار، رانندگان و هنرمندان صنایع دستی دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: شعار این صندوق با عنوان "هر خانوار حداقل یک بیمه شده" مهمترین ملاک کار در صندوق است زیرا با زیرپوشش قرار گرفتن دستکم یک نفر در هر خانوار سایر اعضا نیز ترغیب به قرارگرفتن در زیرپوشش این صندوق می‌شوند.

وی افزود: در اجرای تفاهمنامه‌هایی با کمیته امداد و بهزیستی استان بخشی از گروه‌های هدف این نهادهای حمایتی زیرپوشش این صندوق درآمده‌اند که در کمیته امداد حدود چهار هزارو ۵۴۸ خانوار و در بهزیستی سه هزار و ۳۴۰ زن سرپرست خانوار زیرپوشش قرار گرفتند. 

کاظمی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات صندوق و تعهدات آن در حوزه بازنشستگی پیش از موعد، از کارافتادگی و امثال آن بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه به رغم جمعیت بسیار مشمول بیمه این صندوق در این استان از نظر ضریب پوشش این صندوق با ۳۲ درصد رتبه پانزدهم را در کشور داریم گفت: ضریب پوشش این صندوق در شهرستان‌ سبزوار با ۷۰ درصد، بجستان با ۶۲ درصد و فیروزه با ۴۷ درصد به ترتیب بیشترین ضریب در این استان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی افزود: کمترین ضریب پوشش این صندوق در استان نیز مربوط به شهرستان‌های سرخس، باخرز و زاوه با ۱۸ درصد است.

وی ادامه داد: هدفگذاری امسال پوشش بیمه‌ ۲۴ هزار خانوار در این استان است که با توجه به اختیاری بودن آن، لازمه افزایش پوشش این بیمه، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها