سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۲۸ خرداد ماه) در ۱۳ استان کشور خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار و وزش باد نسبتا شدید در ۱۳ استان

به گزارش قدس آنلاین، براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (۲۸ خرداد ماه) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، وقوع صاعقه و در مناطق مستعد تگرگ دور از انتظار نخواهد بود. از این رو اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها وعدم صعود به ارتفاعات (به دلیل احتمال برخورد صاعقه) توصیه می‌شود.

همچنین در ادامه این هشدار آمده‌ است: امروز (۲۸ خرداد ماه) بویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سمنان، نیمه شمالی اصفهان، قم، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی تا جمعه (۳۰ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و احتمال کاهش دید افقی، شکستن درختان، سقوط سازه‌های سست و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود. از این‌رو محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی وزش باد توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها