هیأتی بلند پایه متکشل از وزیر خارجه و رئیس اطلاعات ترکیه برای اولین بار وارد طرابلس لیبی شدند و با مقامات دولت وفاق ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفر هیأت بلند پایه ترکیه‌ای به لیبی برای اولین بار

به گزارش قدس آنلاین، هیأتی بلند پایه متشکل از ۲۵ مقام ترکیه‌ای امروز چهارشنبه وارد طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی این کشور شدند و با مقامات این دولت دیدار کردند.

رسانه‌های ترکیه و لیبی دقایقی پیش گزارش دادند که این هیأت در فرودگاه طرابلس مورد استقبال مقامات لیبی از جمله شخص فایز السراج، رئیس دولت وفاق ملی قرار گرفته‌اند.

«مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه، «هاکان فیدان»، رئیس اطلاعات ترکیه (میت)، «بِرات آل‌بایراک»، داماد اردوغان و وزیر خزانه‌داری این کشور و «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رأس این هیأت قرار دارند.

به گفته رسانه‌های لیبی، قرار است هیأت ترکیه‌ای در مورد اجرای تفاهم‌نامه‌های امنیتی و اقتصادی که نیمه دوم سال گذشته بین آنکارا و طرابلس به امضا رسیده، گفت‌وگو کنند.

این اولین بار است که هیأت بلند پایه‌ از ترکیه به لیبی سفر می‌کند و حضور چاووش‌اوغلو، فیدان و آل‌بایراک نشان از اهمیت این سفر دارد. این هیأت در مورد تقویت همکاری دوجانبه و بازگشت شرکت‌های ترکیه برای تکمیل فعالیت‌های خود در لیبی و همکاری در بخش سرمایه‌گذاری، ایجاد زیر ساخت و نفت در این کشور رایزنی کرده است.

موضوع همکاری‌های نظامی و تقویت توانمندی‌های دفاعی و امنیتی لیبی آن هم از طریق آموزش به نیروهای مربوط به دولت وفاق ملی و تجهیز و تسلیح آن‌ها هم جزو مسائلی است که به گفته رسانه‌های لیبی، بین دو طرف به بحث و بررسی گذاشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها