۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 708444

مدیر کل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه ادارات آموزش و پرورش اجازه استفاده از آنها را ندارند.

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی حسینی‌نیا درباره بخشنامه جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی و ضوابط در نظر گرفته شده برای آن، اظهار کرد: بخشنامه  در نظر گرفته  شده به منظور آگاهی‌رسانی درباره موضوع جمع‌آوری آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی در کشور است؛ با توجه به اینکه سیاست سال‌های اخیر سازمان نوسازی مدارس کشور برچیدن تمام مدارس خشتی وگلی بوده و وعده حذف کامل آن در سال ۹۸ محقق شد،  هیچ توجیهی بر استفاده مجدد از آثار احتمالی باقی مانده مدارس خشتی و گلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا مهر ۹۸ تمام مدارس خشتی و گلی در کشور به جز استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شده بود و تا پایان سال  ۹۸ در این استان هم هیچ گونه از این نوع مدارس باقی نماند و فضاهای فیزیکی آنها از سیستم آموزشی حذف شد، بیان کرد: تهدیدهایی در این زمینه وجود دارد که در برخی نقاط مدرسه جدید ساخته شده باشد اما مدرسه خشتی و گلی قدیمی تخریب نشده باشد، بر همین اساس بخشنامه ای تنظیم شد تا فرایند حذف مدارس خشتی و گلی به وضوح مشخص باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در همه نقاطی که  مدرسه جدید ساختیم تخریب مدارس خشت و گلی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است  و ادارات کل نباید از این فضاها استفاده کنند. 

حسینی نیا با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مدارس خشتی و گلی را از کد فضای آموزشی خارج کند، اضافه کرد: این موضوع باید مدنظر ادارات‌کل آموزش و پرورش باشد و تخریب نکردن مدارس خشتی و گلی  قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه اجازه استفاده ندارند.

وی گفت: برخی فضاهای خشتی و گلی استیجاری داریم که در این فضاها اجازه حضور دانش‌آموز در کلاس‌ها وجود ندارد و اگر در منطقه‌ای بالاجبار فضای استیجاری مورد استفاده باشد حتما باید فضای ایمنی لازم را داشته باشد و تأییدیه های لازم را بگیرند و به هیچ وجه هم نباید از نوع خشتی و گلی باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی از انواع مدارس ناایمن  به ویژه مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شوند اما مجددا این فضاها مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند مثال دیگر از این مدارس ناایمن هم مربوط به جمع‌آوری مدارس کپری است و بعد از چند سال شاهد تولید مجدد کپرها هستیم و در برخی نقاط شاهد آن هستیم که  علی‌رغم مدارس نوساز باز دانش‌آموزان وارد فضای کپری می‌شوند و نگران تکرار این موضوع برای مدارس خشتی و گلی هستیم.

وی اظهار کرد: در هر صورت تلاش داریم دانش‌آموزان در فضای ایمن تحصیل کنند و انتظار داریم اداره کل آموزش و پرورش و اولیا هم از ورود دانش‌آموزان به مدارسی که خطر تخریب را همچنان در پی داشته باشد، جلوگیری کنند.

حسینی نیا گفت: باید با یک رویکرد همگانی این موضوع را حمایت کنیم و اجازه ندهیم مدارس خشتی و گلی به چرخه آموزش برگردند چراکه فاقد ایمنی لازم  است و نباید وجود خارجی داشته باشد؛ صدور این دست بخشنامه‌ها صرفا برای هشدار دادن و جلوگیری از تکرار این مسائل است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها