گیلان _  استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تقویت برندسازی تولیدات کشاورزی استان، استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای رشد صادرات کشاورزی را لازم خواند و گفت: باید تولید صادرات محور محصولات کشاورزی مورد توجه باشد تا از این رهگذر، درآمد فعالان این بخش افزایش یابد.

لزوم استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای رشد صادرات کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی که به مناسبت روز جهاد کشاورزی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت این مناسبت و اهتمام فعالان این عرصه که با اقدامات جهادگرانه در خدمت مردم هستند؛ از تلاش های کشاورزان در ایام شیوع کرونا و اهتمام آنان در بر عهده گرفتن تأمین امنیت غذایی قدردانی و یکی از مهمترین مولفه‌های اساسی در عرصه استقلال اقتصادی کشور را بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: کیفیت زندگی مردم تا حد زیادی به نوع کارکرد و عملکرد مدیران این بخش بستگی دارد و تقریباً می‌توان گفت هیچ حوزه‌ای یافت نمی شود که از نوع عملکرد بخش کشاورزی متاثر نباشد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش کشاورزی ادامه داد: بهره‌گیری از دانش و فنآوری می‌تواند یاریگر این حوزه باشد و در این میان شرکت های دانش بنیان در هوشمندسازی و تکمیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی، نقش بسزایی دارند که باید از آنها حمایت شود.

استاندار گیلان، این استان را در تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، دام و شیلات دارای ظرفیت بالایی در بهره برداری و دستآوردها از مراکز تحقیقاتی دانست و ادامه داد: انتظار می‌رود این مراکز با استفاده از فناوری های روز دنیا، پیوند با کشورهای صاحب سبک و متناسب‌سازی علم آنها با شرایط محلی استان بصورت خلاقانه، همواره چند قدم جلوتر از کشاورزان باشند و به گونه‌ای عمل کنند که کشاورزان، آنها را باور داشته باشند.

زارع توسعه پایدار بخش کشاورزی را زمینه ساز بهبود معیشت کشاورزان خواند و امنیت غذایی مردم را نیازمند عزم جدی عنوان کرد تا تولیدات پایدار برای نسل های آینده حفظ شود.

زارع ظرفیت وجود کشورهای همسایه در مجاورت گیلان به ویژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ارتباط تنگاتنگ با آنان را بسترساز رشد صادرات محصولات کشاورزی دانست و گفت: باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.

برچسب‌ها