گیلان _  رئیس منابع طبیعی رضوانشهر، از مهار آتش سوزی جنگل های پره سر خبر داد و گفت: در این فقره حریق عامل انسانی شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده است.

انتقام؛ عامل آتش سوزی عمدی در جنگل های سوزنی پره سر
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گیلان ، محمدجعفر گل محمدی ، با بیان اینکه از سه روز گذشته آتش سوزی در شهر پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر آغاز شده است، اظهار کرد: از زمان شروع حریق نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر در عرصه حضور داشتند و اقدام به اطفای حریق کردند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا طی چند روز گذشته و وزش باد گرم، افزود: شرایط جوی حاکم بر منطقه اطفای حریق را بسیار دشوار کرده است، اما در حال حاضر به صورت کامل آتش مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رضوانشهر، عمده ترین عامل آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع را انسانی دانست و بیان کرد: در این فقره حریق نیز عامل انسانی شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده است.

گل محمدی، هدف از عامل این آتش سوزی را انتقام گیری دانست و یادآور شد: فرد مذکور قاچاقچی چوب بوده و به واسطه تشکیل پرونده قضایی برای او، اقدام به انتقام گیری کرده است.

رئیس منابع طبیعی رضوانشهر اضافه کرد: این شهرستان دارای ۷۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۱۰ هزار هکتار مرتع است، اما متاسفانه در زمستان سال گذشته حدود پنج فقره حریق در سطح این اراضی ملی اتفاق افتاد.

برچسب‌ها