مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: لباس فرم جدید برای سال تحصیلی آینده اجباری نبوده و این موضوع به شورای مدارس در سطح استان واگذار شده است.

 واگذاری موضوع لباس فرم به شورای مدارس در خراسان رضوی/برای سال تحصیلی آینده لباس فرم جدید اجباری نیست

قاسمعلی خدابنده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا و عدم حضور در مدارس بالغ بر ۵ماه از لباس فرم استفاده نکردند.

وی تصریح کرد: از این رو این لباس فرم ها برای سال تحصیلی آینده نیز  قابل استفاده است بنابراین در دستورالعملی که به ادارات استان ارسال شد از مدیران مدارس درخواست گردید که طرح، رنگ و  مدل لباس فرم دانش آموزان را برای سال تحصیلی آینده تغییر ندهند تا خانواده ها و دانش آموزان از لباس فرم سال جاری استفاده کنند و مجبور به خرید لباس فرم جدید نباشند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه لباس فرم در راستای برقراری عدالت در نحوه پوشش دانش آموزان در مدارس  است، افزود: لباس فرم برای سال تحصیلی آینده اجباری و الزامی نبوده و اختیاری است اما توصیه ما به خانواده ها این است که دانش آموزان را با لباس فرم به مدرسه بفرستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مورد لباس فرم  فراخوانی در سطح استان داده شد و تعدای از شرکت های پوشاک  دعوت و در مورد قیمت ها نیز توافق صورت گرفت و اتحادیه پوشاک و لباس در استان نیز بر این موضوع نظارت داشت، اما برای سال تحصیلی آینده به دلیل اینکه بسیاری از خانواده ها نیازی به لباس فرم جدید ندارند، موضوع لباس فرم به شورای مدارس که متشکل ازنماینده انجمن و اولیا مدرسه ، نماینده دانش آموزان ، مدیر مدرسه،  یکی از معاونان و نماینده معلم های مدرسه است واگذار شد از این رو این شورا اگر احساس کرد که تعدادی از دانش آموان نیاز به لباس فرم دارند با تعدادی از تولیدی ها وارد مذاکره و توافق خواهد شد البته سازمان دانش آموزی در سطح استان نیز بر روند اجرای کار  و کیفیت و قیمت لباس ها نظارت خواهد داشت.  

خدابنده تصریح کرد: با واگذاری لباس فرم به شورای مدارس و از بین رفتن تمرکز در معرفی شرکت های تولید لباس، برخی مسائل و شائبه هایی که سال های قبلی مبنی بر تحصیل سودهای کلان برای برخی از افراد در لباس فرم دانش آموزان  نیز وجود داشت،  از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها