مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت انجام تست مولکولی کووید-۱۹ در این دانشگاه به بیش از ۶۰۰تست در روز رسیده است.

ظرفیت انجام تست مولکولی کووید-۱۹؛ بیش از ۶۰۰تست در روز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: با احتساب ظرفیت سه آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان امام حسین(ع) و جهاد دانشگاهی در حال حاضر ظرفیت انجام تست مولکولی دانشگاه در کووید-۱۹ به بیش از ۶۰۰تست در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه افزایش تست روزانه کرونا از برنامه‌های در دست اقدام حوزه بهداشت به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این راستا آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید-۱۹ معاونت بهداشت دانشگاه مستقر در مرکز سل رفرانس شمال شرق کشور به شبکه آزمایشگاهی تشخیص کووید-۱۹ پیوست.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این آزمایشگاه در راستای سیاست‌های گسترش تشخیص دقیق و سریع بیماری کووید- ۱۹ به منظور مدیریت و کنترل این بیماری و خدمات رسانی بهتر به بیماران و مراجعین راه اندازی شد.

دکتر درخشان افزود: آزمایشگاه یاد شده که مطابق با استانداردهای مرجع سلامت طراحی و راه اندازی شده است، دارای بخش‌های پذیرش نمونه، پردازش نمونه و بخش مولکولی و با قابلیت روزانه ۵۰تست در هر شیفت کاری است.

وی تاکید کرد: تجهیز و فعال شدن این آزمایشگاه با حمایت‌های معاون بهداشت دانشگاه، پشتیبانی معاون اجرایی معاونت بهداشت و مساعدت و همکاری مسوول فنی آزمایشگاه مرجع سل رفرانس شمال شرق کشور انجام شده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها