نمایندگان خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین بر این باور هستند که اگرچه وجود رزم حسینی در استان یک فرصت است اما تغییر وی در شرایط فعلی به صلاح استان نیست و در صورت معرفی وی به عنوان وزیر صمت ، دولت نیز در انتخاب استاندار جدید نباید تعلل کند.

تغییر استاندار در شرایط فعلی به صلاح خراسان رضوی نیست /دولت در انتخاب استاندار جدید نباید تعلل کند

محمد صفایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: موضوع معرفی استاندار خراسان رضوی به عنوان وزیر صمت از سوی دولت هنوز در حد شایعه است.

وی تصریح کرد: اگرچه صحت این موضوع را باید  از استاندار جویا شد ، اما با توجه به برنامه ریزی و مجموعه فعالیت هایی که آقای رزم حسینی در استان بویژه در حوزه اقتصادی و با تاکید بر مثلث توسعه اقتصادی شروع کرده اند تغییر وی در شرایط فعلی به صلاح استان نیست.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی طبق تجربه های چند سال گذشته دولت در معرفی استاندار ، با تغییررزم حسینی، مجددا  خراسان رضوی چند ماه با سرپرست اداره خواهد شد و از آن جا که مسئولیت سرپرست،  موقتی و کوتاه مدت است از این رو هیچ گونه برنامه ریزی و تصمیم بلند مدتی در این چند ماه  در خراسان رضوی که استانی زائر پذیر نیز است  انجام نخواهد شد.

*دولت در  روند انتصاب استاندار جدید تعلل نکند

جلیل رحیمی جهان آبادی نیز در این باره به قدس آنلاین گفت: از برخی دوستان در دولت موضوع معرفی آقای رزم حسینی به مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از گزینه های اصلی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را  شنیده ام.

نماینده تایباد و تربت جام در مجلس یازدهم  ادامه داد: با توجه به تجربه موفقی که رزم حسینی  در استانداری های مختلف از جمله خراسان رضوی داشته اند، وی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است و در صورت معرفی به مجلس نیز از همه توان خود برای کسب رای لازم از سوی نماینده ها  استفاده خواهیم کرد.  

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد:  اما اینکه تغییر استاندار در شرایط فعلی به صلاح خراسان رضوی هست یا نه ، بستگی به دولت و سرعت در تصمیم گیری و انتخاب استاندار جدید از بین گزینه های جدی و مطرح از جمله رضا شیران خراسانی نماینده مشهد در مجلس دهم که شناخت کافی و لازم از استان را دارند، می باشد.  

وی تصریح کرد: از این رو اگر دولت در  روند انتصاب استاندار جدید تعلل نکرده و بازه زمانی آن را طولانی نکند و از طرفی گروه های سیاسی نیز برای این موضوع چالش های معمولی را مطرح نکنند، فعالیت های استان دچار وقفه و روزمرگی نخواهد شد.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگرچه وجود رزم حسینی در خراسان رضوی قطعا یک فرصت برای استان است اما در صورت تصدی وزارت صمت و  با توجه به شناختی که از استان در زمینه های مختلف بویژه فعالیت های صنعت، معدن و تجارت دارند فرصت بزرگتری برای پیشبرد این حوزه های استان رقم خواهد خورد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها