تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ارگان‌های تأثیرگذار در ورزش همگانی و به عنوان حمایت کننده ورزش در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر در تمام طول سال در حال خدمت‌رسانی به جامعه ورزش استان و کشور است.

استادیوم امام رضا(ع) آماده برگزاری ادامه لیگ برتر است

قدس آنلاین: تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ارگان‌های تأثیرگذار در ورزش همگانی و به عنوان حمایت کننده ورزش در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر در تمام طول سال در حال خدمت‌رسانی به جامعه ورزش استان و کشور است. امسال البته شرایط با توجه به شیوع بیماری کرونا متفاوت است و کار برای متولیان ورزش در تربیت بدنی آستان قدس رضوی حساس‌تر و سخت‌تر. در همین زمینه با تاج فیروز مدیرعامل جدید این مجموعه گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

*با توجه به تغییر مدیریت در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و حضور شما رویکرد جدید این مجموعه به چه صورت است؟

همان‌طور که می‌دانید مأموریت اصلی و اساس تشکیل این مجموعه رسیدگی و سامان دادن به ورزش کارکنان و خدام آستان قدس رضوی بوده و تلاش ما هم این است که بتوانیم همچون گذشته خدمات شایسته‌ای به خانواده بزرگ رضوی در خصوص مسائل ورزشی بدهیم. در کنار این با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به تولیت محترم توجه ویژه‌ای به ورزش محرومان و حاشیه شهر داریم و اماکن، سخت‌افزارهای موجود و مسائل آموزشی‌مان را با کمک خادمیاران ورزشی در اختیار محرومان و حاشیه‌نشینان با بالاترین ظرفیت قرار می‌دهیم. اولویت مهم بعدی ما اشاعه فرهنگ ورزش رضوی در سراسر کشور است. در این راه با اساتید فن و دانشگاهیان و پیشکسوتان جلسات خوبی برگزار کردیم و تلاش خواهیم کرد مجموعه محفل و محلی برای گسترش فرهنگ پهلوانی و ورزش رضوی باشد.

*در خصوص ورزش حاشیه شهر تربیت بدنی آستان قدس چه برنامه‌های ویژه‌ای دارد؟

علاوه بر مجموعه آبی واقع در شهرک شهید رجایی که با کمترین هزینه‌ها در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه است در نشستی که به تازگی با مسئولان محترم سپاه امام رضا(ع) و مسئولان آموزش‌وپرورش داشته‌ایم قرار بر تشکیل کارگروه برای تقسیم وظایف و جلوگیری از موازی کاری شد که در همان جلسات اعلام شد مجموعه ما همچون گذشته با حداکثر توان برای ورزش حاشیه شهر و ورزش محرومان وارد عمل می‌شود.

*برنامه‌های دهه کرامت امسال چگونه برگزار خواهد شد؟

طبیعتاً با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، بسیاری از برنامه‌های ما هم تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. با این حال تمام تلاشمان روی کمک رسانی به مناطق محروم متمرکز خواهد بود. در این بین به طور جدی‌تر در برنامه رکابزنی حرم تا حرم وارد عمل شدیم و روی مباحث فرهنگی ورزش رضوی در این ایام تأکید ویژه داریم.

*برای کلاس‌های اوقات فراغت که با توجه به فضای امن و مورد اعتماد خانواده همیشه با استقبال بالایی در مجموعه شما همراه بوده امسال چه تدابیری اندیشیده شده است؟

با توجه به شرایط خاصی که امسال با آن روبه رو هستیم تمام تلاشمان را کردیم که پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح چه در ورود به مجموعه و چه برای کلاس‌ها رعایت شود. فضای ورزشی و سالن‌های ما همان‌طور که می‌دانید از استانداردهای روز دنیا در خصوص متراژ و تهویه هوا و اصول بهداشتی برخوردار است. در کنار این‌ها همچون سال گذشته در رشته‌های مختلف تلاش کردیم از مربیان خبره و به نام استفاده کنیم.

*با توجه به خدمات دهی و استقبال گسترده از کلاس‌های اوقات فراغت اهدافی که مدنظر مجموعه بوده تأمین شده است؟

سال قبل طبق آمار حدود ۹ هزار نفر در برنامه  و کلاس‌های ما شرکت کردند که مستند به نظرسنجی صورت گرفته با رضایت ۸۵ درصدی مخاطبان در مورد بخش‌های مختلف همراه بوده است. مثلاً ۹۸ درصد از شرکت کنندگان در کلاس‌ها از ایمنی تجهیزات راضی بودند و یا درصد بسیار بالایی از کیفیت کلاس‌ها و برخورد مربیان اعلام رضایت کردند. ضمن اینکه برای امسال برنامه داریم در رشته‌هایی چون بسکتبال و فوتبال با هماهنگی‌های انجام شده کلاس‌ها را با شناسایی خبرگان هر رشته در طول سال هم ادامه دهیم و مسابقات جدی را هم برای مدارس فوتبال در نظر داریم.

*طرح خادمیاران ورزشی با موفقیت همراه بوده است؟

۱۰۰ درصد این طرح یکی از طرح‌های بسیار موفق در سراسر کشور بوده که خیل عظیمی از قهرمانان و پیشکسوتان ارزنده را وارد چرخه ورزش رضوی کرد و بسیاری از طرح‌ها و فعالیت تربیت بدنی آستان قدس رضوی در سراسر کشور با همت خادمیاران اجرا و عملیاتی شد.

*جدای بحث ورزش همگانی اوضاع استادیوم امام رضا(ع) برای برگزاری احتمالی لیگ برتر در شرایط کرونا به چه شکل است؟

با تدابیری که اتخاذ شده استادیوم امام رضا(ع) با امکانات عالی که دارد کاملاً آماده برگزاری لیگ برتر با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی است. ضمن اینکه در طول تعطیلی مسابقات با هزینه‌هایی که انجام شده چمن و محیط استادیوم را در بهترین حالت ممکن حفظ کردیم و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم. حتی اشکال‌های کوچکی را که بازرسان AFC تذکر داده بودند برطرف کردیم.

*در طول این مدت تعاملتان با باشگاه شهرخودرو چگونه بوده است؟

تربیت بدنی آستان قدس در همه زمینه‌ها بالاترین سطح همکاری را با نماینده استان خراسان در لیگ برتر داشته است. در مورد برگزاری مسابقات و برگزاری تمرینات در زمین اصلی مجموعه با وجود تحمل تمام هزینه‌ها سعی کرده با باشگاه راه بیاید. با هیئت فوتبال هم در مورد برگزاری مسابقات با توجه به واگذاری بلیت فروشی و نصب گیت‌ها تعامل لازم را داشته ایم.

برچسب‌ها