خوزستان_ استاندار خوزستان گفت: ۸ شهرستان در وضعیت قرمز هستند و دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

دایره قرمز کرونا هشت شهر خوزستان را احاطه کرده است

یه گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به بررسی وضعیت شهرستان های مختلف استان اظهار کرد: در حال حاضر استان در شرایط پایداری قرار دارد و تعداد ابتلا به بیماری، بیماران نیازمند بستری و فوتی ها نه افزایش و نه کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با بیان اینکه هنوز استان شرایط خوبی ندارد اما شرایط بدتر نیز نشده است، افزود: این احتمال را می دهیم که در حال عبور از پیک بیماری باشیم اما مردم باید به خود مراقبتی بیشتر توجه کرده و بیشتر رعایت کنند و به ما کمک کنند تا شرایط عبور از مرحله پیک بیماری هرچه سریع تر فراهم شود.

استاندار خوزستان گفت: ۸ شهرستان در وضعیت قرمز هستند و دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند به همین دلیل مقرر شد مساجد در شهرهای زرد در وقت نمازهای جماعت با رعایت نکات بهداشتی باز شوند و در هفته آینده شرایط جدید، بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرند.

شریعتی ادامه داد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اگر در خصوص اعمال محدودیت برای شهرهای خاص، نظراتی داشته باشد، پیشنهادات خود را ارائه دهد که تا کنون پیشنهادی به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به اعمال برخی محدودیت ها همچون تعطیلی ادارات و بازارها، تصریح کرد : با اعمال این محدودیت ها شاهد افزایش تجمعات در بازارهای سنتی هستیم و تصمیم های اتخاذ شده نقض می شود به همین دلیل تمامی این شرایط باید مورد توجه قرار گیرند.

شریعتی در خصوص شایعه تعطیلی ۲۸ روزه استان بیان کرد: ما هیچ پیشنهاد رسمی از سوی مراجع فنی، علمی و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص نداشتیم. پیشنهاد چنین موضوعاتی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به ستاد استاتی ارائه شده و مورد بررسی قرار گیرد تا اقدامات لازم مطابق قانون و سیاست های ستاد ملی مباره با بیماری کرونا اعمال شود.

برچسب‌ها