معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد با افتتاح کنارگذر جاده شاندیز مقداری از بار ترافیکی این منطقه کاسته شود.

بار ترافیکی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز کاهش پیدا می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی صبح امروز در حاشیه افتتاح بولوار کشاورز در حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: محور بولوار کشاورز ۱.۵ کیلومتر طول دارد، پیش از احداث، این جاده خاکی بود و محل تجمع خودروهای سنگین که گرفتاری‌های زیادی برای ساکنان ایجاد می‌کرد.  

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: سال۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز و ۴۵هزار مترمربع آسفالت و ۳۵هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شد.  

کاظمی عنوان کرد: دسترسی شهروندان از خیابان‌های کشاورزهای ۱، ۳ و ۵ فراهم شده که در ادامه به بولوار توس متصل می‌شود تا بار ترافیکی خیابان طرح‌چی (خین‌عرب) کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز ۱.۵ هکتاری در میدان کشاورز در حال انجام است اظهار داشت: امکان اتصال بولوار کشاورز به صد متری فراهم نبود، خودروهایی که از بولوار کشاورز خارج می‌شوند باید تا میدان فهمیده بروند اما قصد داریم در همین فاصله خروجی کشاورز تا میدان شهید فهمیده رمپی احداث کنیم تا دسترسی کشاورز به صدمتری شکل بگیرد و ترافیک میدان فهمیده را کاهش دهد.

کاظمی تاکید کرد: بخشی از پروژه‌های عمرانی که در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و یا آغاز می‌شود عبارتند از: کلنگ‌زنی پل‌های شهید برونسی و ابوطالب، شروع عملیات مسیر کهن‌دژ در بولوار توس و افتتاح اصلاح هندسی و تعریض پل پرتوی و کنارگذر جاده شاندیز.

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهرمشهد نیز در این مراسم اظهار داشت:بولوار کشاورز، اولین پروژه‌ای است که در تیر ماه به بهره‌برداری می‌رسد و در محدوده کم‌برخوردار شهر قرار دارد. علیرغم مشکلات دولت و کمبود منابع مالی که وجود دارد فعالیت‌های عمرانی شهر متوقف نشده است.

موحدی‌زاده عنوان کرد: این منطقه به علت بافت خدماتی دارای جنب و جوش و ترافیک زیادی است. بارندگی‌های ناگهانی در آن سبب جمع شدن فاضلاب بود. در این مسیر بیش از هزار متر کانال سرپوشیده احداث شده تا آبهای سطحی را هدایت کند. فضای سبز میدان کشاورز که دومین میدان بزرگ شهر بعد از میدان فردوسی است به فضای سبز منطقه کمک خواهد کرد.

جلال قربانی، شهردار منطقه۲ مشهد هم گفت:ترافیک سنگین بولوار کشاورز مشکلات زیادی را برای ورودی‌های کشاورز یک، سه و پنج ایجاد کرده بود. این بولوار برای رفع این مشکل در دو باند تندرو و کندرو احداث شد. دو پل در توس ۳۱ و ۴۹ احداث خواهد شد تا بار ترافیکی را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها