مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ثبت اطلاعات ۲۶۵ شهید والا مقام دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) از کشور افغانستان در این اداره‌کل سندی محکم از همدلی و وحدت ناگسستنی میات دو ملت بزرگ ایران و افغانستان در روزهای سختی است.

۲۶۵ شهید افغان در مشهد سند همدلی دو ملت ایران و افغانستان هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی اظهار کرد: خراسان رضوی مکان تبلور اشتراک های فرهنگی و جغرافیایی دو ملت ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: حضور مجاهدان افغانستانی در جریان هشت سال دفاع مقدس در برابر هجمه صدام و حامیان شرقی و غربی‌اش به جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از ذهن ایرانیان پاک نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسانیان و مسوولان این استان رشادتهای برادران افغانستانی خود را در جبهه های نبرد حق علیه باطل ارج نهاده و همیشه قدردادن این شهدای گرانقدر و خانواده معزز آنان هستند.
وی افزود: اخیرا نیز پیکر پاک یکی از رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس به نام "نسیم افغانی" جمعی لشکر پنج نصر در منطقه عملیاتی فکه تفحص و شناسایی شده است.

حجت‌الاسلام معصومی ادامه داد: دستگاههای متولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون از هیچ تلاشی برای یافتن خانواده این شهید عزیز فروگذاری نکرده‌اند. 
وی همچنین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی علاوه بر اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان، مشخصات ۱۱۰ شهید از عراق، هشت شهید از پاکستان و چند شهید دیگر از سایر ملیتهای جهان را در پایگاه و بانک اطلاعاتی داده‌های خود ثبت کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها