کرمان- تعداد ۳۵۰هزار نفر پناهنده از کشور افغانستان در استان کرمان زندگی می‌کنند که هم چون شهروندان ایرانی از بسیاری امکانات مانند بهداشت و درمان و تحصیل برخوردار هستند اما کینه‌توزی معاندان نظام این موضوع را برنتافته و هرروز به‌گونه‌ای بر طبل دشمنی و اختلاف می‌زنند.

رابطه ایران و افغانستان هدف حملات کینه‌توزان نظام  قرارگرفته است

قدس آنلاین-گروه استان ها: مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری کرمان بابیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی و معاندین که ۴۰ سال  بر طبل تخریب چهره جمهوری اسلامی می‌کوبند و هرروز وحشیانه به این کشور حمله می‌کنند کجا هستند که ببینند که فرزندان افغانستان بعد از رهایی از کمونیست خشن و بی‌هویت، امروز هویت خود را در جمهوری اسلامی ایران پیداکرده‌اند و  رانده‌شده دیروز افغانستان امروز در جوار مزار  حاج قاسم سلیمانی در خاک آرمیده است. 

علی شفیعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز مهاجرین را پذیرفته است صریح کرد: اشتراکات زیادی بین  ایران و افغانستان وجود دارد. 

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران گام‌های اساسی در مداوای بیماران کرونایی داشته است و هیچ تفاوتی رابین مردم ایران و مهاجرین در این کشور در این زمینه وجود دارد. 

راه‌اندازی دفتر کنسولگری افغانستان

وی بابیان اینکه  پیگیر هستیم که بعد از زاهدان دفتر کنسولگری افغانستان در استان کرمان ایجاد شود تا مشکلات مهاجرین افغان در این راستا رفع ‌شود. افزود: امیدواریم در ادامه بتوانیم خدمات مطلوب و ارزنده‌ای را به این قشر از جامعه ارائه کنیم. 

وی اضافه کرد:  رأی جمهوری اسلامی افتخار بزرگی است که فرزندانی از خاک افغانستان از بدو تولد در این کشور رشد کرده‌اند و از تحصیلات عالی در دانشگاه‌هایی ایران برخوردار شده‌اند. 

شفیعی با اشاره به اینکه اداره کل اتباع امروز در کنار مهاجرین است  تصریح کرد: از بین مهاجرین خارجی در استان کرمان تنها یک نفر در شهرستان رفسنجان مبتلابه کرونا شد و این مهم به دلیل مراقبت‌های ویژه و اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع جوانان این قشر در استان بوده است. 

وی بابیان اینکه ۳۵۰ هزار افاغنه مجاز و غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد گفت: به فرموده رهبری آموزش به  فرزندان اتباع رایگان است و آن‌ها لازم التعلیم هستند. 

وی بابیان اینکه اتباع می‌توانند؛سفیران خوبی برای اسلام و جمهوری اسلامی ایران باشند خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم دشمنان با کینه‌توزی که به ملت ایران و افغانستان دارند  به اهداف پلیدشان دست یابند و هیچ توقعی هم در راستای سیاه نمایی هم نداریم. 

میزبانی ایران باوجود سختی‌های پیش رو

رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی نروژی نیز در مراسم جهانی پناهندگان در استان کرمان با اشاره به اینکه ۸۰ میلیون نفر در دنیا مجبور شدند که وطن خود را ترک کنند افزود: طبق آمار و ارقام رسمی ۳۶ میلیون نفر در کشورهای مختلف پناهنده هستند. 

۳۵۰ هزار افاغنه مجاز و غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد و به فرموده رهبری آموزش به  فرزندان اتباع رایگان است و آن‌ها لازم التعلیم هستند

نصرت عثمان روز شنبه بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی که یک‌میلیون پناهنده افغان  را میزبانی کرده ، تصریح کرد: کشورهای کمی هستند که این تعداد پناهندگی را در سال‌های زیاد میزبانی کرده باشند. 

رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی نروژی در کرمان با قدردانی از دولت ایران و مسئولان استان کرمان در راستای اقدامات و فعالیت‌هایی که برای پناهندگان انجام داده و می‌دهند ، گفت: علاوه بر سختی‌های میزبانی طی این سال‌ها؛ مسئله شیوع کرونا نیز سختی‌هایی را ایجاد کرد اما ایران شجاعانه و برنامه‌ریزی‌شده این موضوع را مدیریت کرد.

وی بابیان اینکه سازمان امور پناهندگی حدود ‌هشت سال است که در کرمان فعالیت می‌کند ،خاطرنشان کرد در حال حاضر یک کارگروهی برای مقابله با کرونا تشکیل‌شده است که مایکی از اعضای آن هستیم. 

رئیس دفتر نمایندگی سازمان امور پناهندگی از کشور نروژ، خطاب به پناهندگان تأکید کرد: هیچ‌گاه ناامید نشوید و کشورتان را رها نکنید و بالاخره روزی آرامش به کشورتان بازمی‌گردد.

وی بازسازی و ساخت مدارس، تأسیسات زیربنایی، فراهم کردن دوره‌های فنی و حرفه‌ای، کمک‌های معیشتی، حمایت‌های آموزشی و توزیع بسته‌های بهداشتی را ازجمله اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت: پارسال ۱۸هزار و ۴۰۰ پناهنده از خدمات این سازمان در کرمان بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها