۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 708826

تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران تازه‌ترین فشار آمریکا با همکاری کشورهای اروپایی است تا ایران را از دریچه دیگری تحت فشارهای بین‌المللی قرار دهند.

قدس آنلاین: قطعاً جمهوری اسلامی ایران از هیچ یک از تعهدات هسته‌ای خود در قبال توافق‌نامه برجام تخطی نکرد در حالی که آمریکا با خروج خود از برجام و اروپا با وابستگی به آمریکا و راه انداختن شوهای نمایشی با بی عملی کامل جسدی از برجام باقی گذاشتند.  قطعنامه‌ای که سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در شورای حکام تصویب کردند در راستای افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران است.

آقای نتانیاهو با بیان اینکه به اسنادی از مراکز و فعالیتهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دست یافته و ادعا می‌کند که این اسناد از ایران سرقت شده است به دنبال فشارهای بین‌المللی این بار با این اهرم بر ایران است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا به دنیا تفهیم کند که جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت بمب و تسلیحات اتمی است تا از این طریق موجب نگرانی افکار عمومی و فشار بر دولتها شود، در حقیقت رژیم صهیونیستی و آمریکا و غرب بر آن هستند تا یک بار دیگر موضوع تسلیحات اتمی را مطرح کنند تا با ادعاهای واهی نگرانی سازمان انرژی اتمی را درباره فعالیت‌های پنهانی جمهوری اسلامی به زعم خود افزایش دهند.

دنیای غرب در تلاش است تا جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش زورگویی‌های خود کند و ایران دست بازرسان آژانس را در نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازتر کند در حالی که آژانس انرژی اتمی بارها و بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده است.

  بعد از درگذشت آقای آمانو و بعد از تغییر ریاست جدید آقای رافائل گروسی که گرایش بسیار زیادی که به رژیم صهیونیستی دارد، تلاش می‌کند تا براساس ادعاهای واهی نتانیاهو که اسنادی در نزدیکی تهران و آباده یافته که ایران در حال آزمایش‌های هسته ای نظامی است از جمهوری اسلامی ایران شکایت کردند تا به مراکز نظامی جمهوری اسلامی دسترسی داشته باشند در حالی که این مراکز خط قرمز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود چرا که مراکز نظامی از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است. موضوع دسترسی بازرسان و آژانس به همه مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی تا به حال به روال عادی صورت گرفته است و جمهوری اسلامی ایران حتی بیش از تعهدات خود با آژانس انرژی اتمی همکاری کرده است. به  نظر می‌آید تلاش برای ایجاد چالش برای جمهوری اسلامی ایران در راستای بن بست‌هایی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه با آن روبه‌رو هستند و به منظور توقف در نفوذ جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کنند.  قطعاً و یقیناً قطعنامه‌های احتمالی تأثیری در اراده جمهوری اسلامی برای استفاده کامل از دستاوردهای بومی هسته‌ای خود نخواهد گذاشت. با توجه به تجربیات جمهوری اسلامی در طول بیست سال گذشته که آمریکایی‌ها به شدت به دنبال تخریب پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند این موضوع مسأله‌ای نیست که بتواند ملت و نظام اسلامی را از دست یابی به تکنولوژی‌های برتر و هسته‌ای باز بدارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها