معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ رسمی وزارتی سالن های سینما و تئاتر که بخاطر پیشگیری از بیماری تعطیل شده بود، در این استان امروز یکم تیر ماه همزمان با سراسر کشور بازگشایی شد.

سینماهای مشهد پس از ۹۹ روز تعطیلی بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، تمامی مراکز تجمع فرهنگی، سینماها و  سالنهای تئاتر در سطح کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا از روز ۲۴ اسفند ماه گذشته تاکنون تعطیل بودند. 

محمدرضا محمدی اظهار کرد : البته آغاز فعالیت مجدد سالن های سینما و تئاتر منوط به ثبت‌نام مسوولان هر واحد در "سامانه سلامت" و دریافت کد رهگیری است. 

وی ادامه داد: پروتکل بهداشتی لازم‌الاجرا برای سالنهای سینما و تئاتر شامل ۱۶ بند بطور کتبی به صاحبان این مکانهای فرهنگی ابلاغ شده و همه آنها ملزم به رعایت تمتم مفاد دستورالعمل بهداشتی پس از بازگشایی هستند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین به منظور تاکید بر رعایت موازین بهداشتی نشستی آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیران و کارکنان سالنهای سینما و تئاتر برگزار و مفاد پروتکلهای بهداشتی برای آنها تشریح شده است.

وی افزود: امروز یکم تیر ماه به مدیران آن گروه از سالنهای نمایش پردیسهای سینمایی مشهد که تا آخر وقت اداری دیروز ۳۱ خرداد در "سامانه سلامت" ثبت‌نام ، کد رهگیری دریافت و به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده بودند اجازه بازگشایی داده شد.

محمدی ادامه داد: دیگر سالنهای سینما و تئاتر نیز پس از طی همین فرآیند اجازه بازگشایی دارند. 

وی گفت: همچنین در صورتی که هر یک از صاحبان سالنهای تئاتر و سینما، پروتکلهای بهداشتی را رعایت نکنند بر اساس ضوابط و قوانین ابلاغی مورد برخورد واقع خواهند شد. معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مدیران سالنهای سینما و تئاتر بطور موکد توصیه کار فروش بلیت را از طریق اینترنت انجام دهند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها