۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 708854

پس از حدود یک ماه از آغاز بکار مجلس یازدهم روئسای ده کمیسیون تخصصی یازدهمین دوره پارلمان برای سال اول مشخص شدند.

روئسای 10 کمیسیون تخصصی مجلس مشخص شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در جلسات و نشست امروز اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که ترکیب اعضای اکثریت آنها نهایی و منتخبان ملت آنها مستقر شده‌اند، روئسای ده کمیسیون از سیزده کمیسیون تخصصی مجلس با رای‌گیری معین شدند.

ذوالنور در راس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماند

بر این اساس حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم بر کرسی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تکیه زد و با رای اعضا توانست این سمت را که در سال اخر مجلس دهم نیز عهده دار بود برای خود حفظ کند.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شد

در جریان انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حمیدرضا حاجی بابایی با رأی اعضای کمیسیون برای مدت یکسال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شد. حاجی بابایی در مجلس دهم هم عضو همین کمیسیون بود. ریاست این کمیسیون را در مجلس دهم غلامرضا تاجگردون نماینده پرحاشیه گچساران بر عهده داشت که اکنون به دلیل اعتراض نمایندگان زیادی به اعتبارنامه اش با خطر بازمانده از نمایندگی روبروست و پرونده او در کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم در حال رسیدگی است.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی ماند

اعضای کمیسیون اقتصادی هم در اولین نشست کاری خود و در رای گیری که انجام گرفت ریاست محمدرضا پورابراهیمی را بر این کمیسیون در دوره یازدهم مجلس نیز تداوم بخشیدند. 

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شد

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم هم دیگر چهره قدیمی بود که ریاست خود را بر کمیسیون عمران تمدی کرد و با کسب اکثریت آرا برای مدت یکسال دیگر بر این کرسی تکیه زد. وی دارای مدرک دکترای پزشکی و پیش از نمایندگی عضو هیئت مدیره سازمان همیاریهای شهرداری استان فارس بوده است.

«ساداتی‌نژاد» رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شد

اولین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم نیز سید جواد ساداتی نژاد موفق شد همراهی اعضا را برای رسیدن به ریاست این کمیسیون بدست آورد. او در مجلس قبل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بود. وی دارای مدک دکترای هیدرولیک و پیش از نمایندگی معاون وزارت علوم بوده است.

شهریاری در راس  کمیسیون بهداشت و درمان 

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هم حسینعلی شهریاری از نمایندگان پر سابقه مردم زاهدان را به ریاست خود برگزیدند.

فریدون عباسی ریاست کمیسیون انرژی را بدست گرفت

اما در میان نمایندگان جدید فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی موفق شد تا کرسی ریاست کمیسیون انرژی را بدست آورد.

اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران با کسب ۹ رأی برای مدت یکسال رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد. او در مجلس هشتم هم عضو همین کمیسیون بود اما مدرک و رشته تحصیلی او حقوق بین الملل و دارای دکترای تخصصی در این زمینه است.

منادی سکان کمیسیون آموزش را بدست گرفت

علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش در سال اول برگزیده شد. وی در مجلس هشتم و نهم عضو کمیسیون برنامه و بودجه بود و مردک دکترای میکروبیولوژی دارد.

«عیسی زاده» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد

اعضای کمیسیون اجتماعی هم با اکثریت آرا سید مهدی عیسی زاده را به ریاست این کمیسیون برگزیدند. وی نماینده مردم میاندوآب و دارای دکترای دفاعی است و در مجلس هشتم و نهم نیز عضو همین کمیسیون بود.

تعیین تکلیف و انتخاب روئسای کمیسیون های دیگر مجلس به جلسه بعدی و روز سه شنبه موکول شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها