مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با شروع مدارس سناریو های مختلفی را برای ورود دانش آموزان به مدارس پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها طرح زوج و فرد در مدارسی است که تراکم دانش آموزی بالایی دارند اجرا می شود.

طرح زوج و فرد در مدارس مشهد اجرا می شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: باتوجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور قاسمعلی خدابنده ضمن تاکید بر رعایت دانش آموزان و اولیا مدرسه از پروتکل های بهداشتی گفت: قطعا همزمان با بازگشایی مدارس مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الااجرا خواهد بود. با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا جهت بازگشایی مدارس همه سعی ما بر این خواهد بود که تا نیمه شهریور ماه ساماندهی، نقل و انتقالات، توزیع کتاب و آماده سازی مدارس و... به گونه ای طراحی شود تا مدارس جهت بازگشایی آمادگی لازم را داشته باشند.

خدابنده عنوان کرد: هر چند این تصمیم گیری مقداری در برنامه ریزی های ما اختلال ایجاد کرده است که به همین دلیل طی روزهای گذشته مکاتباتی را با وزارت خانه جهت جا به جایی برنامه های امتحانی داشته ایم مبنی بر این که امتحانات برخی  دانش آموزان که پیش از این قرار بوده در نیمه شهریور ماه برگزار شود به نیمه مرداد ماه منتقل شود که دانش آموزان زودتر تعیین تکلیف شوند و با بازگشایی مدارس با مشکلی مواجه نشویم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: شروع کار پایگاه های سنجش را شروع کرده ایم تا بتوانیم از هفتم تیر ماه پذیرش داشته باشیم و سنجش اکثریت دانش آموزان را از نیمه شهریور ماه انجام بدهیم و آمادگی کامل برای حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشیم. منتهی اینکه در ان ایام یعنی دو ماه و نیم دیگر آیا امکان حضور دانش آموزان  وجود دارد یا نه بستگی به شرایط آن زمان وتصمیم ستاد ملی کرونا دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزی ما به این شکل است که از نیمه شهریور مدارس شروع شود. اگر شرایط به همین شکل زرد یا به حالت سفید باشد قطعا مدارس در  نیمه شهریور شروع خواهد شد اما در صورتیکه وضعیت قرمز باشد و خطری متوجه دانش آموزان و همکارانمان باشد قطعا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: ما همزمان با شروع مدارس سناریو های مختلفی را پیش بینی کرده ایم که  یکی از آنها طرح زوج و فرد در مدارسی است که تراکم بالایی دارند و این احتمال وجود دارد که شیوع ویروس سرعت بیشتری بگیرد. به این معنی که نیمی از بچه ها روزهای زوج و نیم دیگر روز های فرد به مدرسه بروند. دیگر اینکه تصمیم بر این شده که بخشی از مطالب هم در آموزش مجازی انجام شود که البته همه اینها به شرایط آن زمان بستگی دارد چرا که از الان وضعیتی قابل پیش بینی نیست.

وی در خصوص افزایش هزینه کتاب های امسال گفت: ثبت نام کتاب ها در مرحله اول تمام شد. در خصوص هزینه های کتاب هم باید بگویم که براساس اعلام رسمی یک رشد در حد ۷، ۸ درصد داشته است. ناگفته نماند که پایه های ورودی بعد از آنکه ثبت نام میان پایه ها انجام شد ثبت نامشان شروع خواهد شد که در اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه خواهد بود. یک مرحله هم برای اصلاح داریم که اگر دانش آموز و مدیر مدرسه ای در ثبت نام دچار اشکالی شده یک اصلاح درخواستی می تواند داشته باشد که عموما در نیمه دوم مرداد هست.

وی ادامه داد: پیش دبستانی هایی که مجوز از آموزش و پرورش دارند در نیمه شهریور بازگشایی خواهند شد و مهد کودک هایی که زیر نظر بهزیستی هستند، این سازمان باید مشخص کند ولی مدارس و کلاس هایی که زیر نظر آموزش و پرورش هستند یقینا از ۱۵ شهریور ماه باز خواهند شد.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها