مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به تولید و پخش برنامه‌های متنوع ویژه دهه کرامت، از آمادگی این رسانه برای پوشش هر چه بیشتر برنامه‌های این دهه خبر داد.

صداوسیمای خراسان رضوی به استقبال دهه کرامت می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، دهه کرامت را نقطه عطفی برای ارتباط بین مخاطبان رسانه‌ی استانی با دوستداران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دانست و از برنامه ریزی ویژه صدا وسیمای خراسان رضوی برای پوشش، انعکاس و برجسته سازی هر چه بیشتر دهه کرامت، با محوریت حرم مطهر و مضجع ملکوتی امام رضا (ع) خبر داد و گفت: امسال با تولید و پخش بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه ایام شادی را برای مخاطبان رقم خواهیم زد.

نصرپور گفت: در این ایام از سیمای خراسان رضوی مستندهای مختلفی همچون میزبان و زیارت و مشهدالرضا پخش خواهد شد. شایان توجه است سیمای خراسان رضوی در ایام دهه کرامت علاوه بر پخش میان برنامه و موسیقی تصویرها، سخنرانی‌ها و مراسم متنوع حرم مطهر حضرت رضا (ع) را برای پخش از شبکه‌ها در اختیار سایر مراکز قرار خواهد داد.

وی در ادامه نیز از طراحی ویژه برنامه‌هایی متنوع در رادیو خبر داد و گفت: برنامه «مشرق عشق» عنوان ویژه برنامه‌ای زنده با هدف معرفت افزایی و ترویج فرهنگ و سیره رضوی است.

نصرپور در ادامه با اشاره به برنامه‌های رادیو خراسان، بیان کرد: رادیو خراسان رضوی با پخش بیش از ۲۰ عنوان برنامه مانند بانوی کرامت، ریحانه، رخ مهتاب، صدای سخن عشق، آهوانه، پابوس، آسمان هشتم، مسافران، سلطان خراسان، قرار عاشقی، دهکده، صدای زائر، شباهنگام، کرمانجی و مردم و مسئولان ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین رادیو زیارت با تولید و پخش ویژه برنامه‌های شاد و جذاب ایام خوبی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

وی افزود: این شبکه با مشارکت آستان قدس رضوی ویژه برنامه «رادیوحرم» را به منظور انتقال فضای شاد و روحانی حرم مطهر امام رضا (ع) به مشتاقان رادیو و همچنین ایجاد فضای پربار معنوی برای زائران حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) فراهم کرده است. رادیوحرم، به صورت زنده از استودیوی اختصاصی رادیو زیارت در حرم مطهر پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به پیگیری مسائل، مشکلات و موضوعات پیرامون زائر و زیارت در برنامه گفت و گوی ویژه خبری رادیو زیارت، اظهار کرد: این برنامه با هدف رفع مشکلات اجرا خواهد شد. موضوعات مرتبط با آستان قدس رضوی همچون خادمان سلامت، طرح توسعه پیرامون حرم حضرت از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در ادامه افزود: واحد اطلاعات و اخبار این مرکز نیز با ۱۱ گزارش با موضوع‌های میلاد حضرت معصومه (س)، سبزوار باب الرضا، ارادت اهل سنت به حضرت، آئین ۱۱۱ ساله عود سوزان، بانوان هنرمند و روکش‌های مرقد مطهر، موزه‌های حرم مطهر، معرفت رضوی، بچه محله امام رضا (ع) و سه گزارش درباره حال و هوای میلاد حضرت تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های مشترک، مرکز خراسان رضوی مقدمات ۷ هزار دقیقه ارتباط شبکه‌های استانی و دو هزار دقیقه ارتباط شبکه‌های سراسری را با حرم حضرت امام رضا (ع) فراهم کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها