گیلان_  استاندار گیلان گفت: براساس توافقات انجام شده با سازمان جنگل‌ها قرار است که در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان درخت کاشته شود.

کاشت درخت در ۱۶۰۰ هکتار از اراضی استان هدفگذاری شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان ، ارسلان زارع در جلسه ستاد زراعت چوب استان وی با بیان اینکه گیلان قطب تولید محصولات چوبی و مواد سلولزی در کشور است اظهار داشت با توجه به ظرفیت های موجود باید برای ایجاد اشتغال و ق بازار این محصولات برنامه‌ریزی و اقدامات جدی‌تری انجام شود

استاندار گیلان کاشت درخت در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه کاشت درخت و بهره‌برداری از آن در حوزه‌های مختلف منجر به رونق اقتصادی و توسعه استان گیلان می‌شود لذا براساس توافقات انجام شده با سازمان جنگل‌ها قرار است که در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان درخت کاشته شود.

زارع با تاکید بر اینکه باید از ابتدای فصل پاییز کاشت درخت در اراضی شناسایی شده را آغاز کنیم خاطرنشان کرد: کاشت درخت از جهات مختلف حائز اهمیت است که یکی از آنها حفظ محیط‌زیست گیلان بوده و دیگر دلیل نیز این است که باید شیوه‌نامه زراعت چوب را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای افکار عمومی و مردم ضرورت توجه به زراعت چوب و استمرار این کار را تبیین کنیم عنوان داشت: همکاری مردم و سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی در گسترش و توسعه کاشت درخت نیازمند آگاهی رسانی درباره این موضوع است.

برچسب‌ها