زنجان-دادستان زنجان گفت:در پرونده تخلفات مالی شهرداری،مشاور اسبق استاندار زنجان نیز  دست داشته است.

ردپای مشاور اسبق استاندار زنجان در پرونده تخلف شهرداری زنجان باز است

به  گزارش خبرنگار قدس آنلاین:حجت الاسلام محسن کرمی دادستان زنجان در نشست خبری روز یک شنبه  که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم شهر زنجان اغلب قانون مدار هستند وبه وابستگی اهل بیت اشتهار ملی و بین المللی دارند گفت: رسانه ای نکردن برخی از تخلفات در شهر زنجان به دلیل تعارف ما با برخی از متخلفین نیست، بلکه رعایت حرمت برای مردمی که نجیب و دانشمند پرور است وظیفه ماست.
حجت الاسلام کرمی با توضیح  اینکه در  پرونده تخلفات  شهرداری و شورای شهر پای مشاور اسبق استانداری زنجان  نیز باز شده است تاکید کرد: شهردارزنجان، دو شهردار منطقه، ، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس  در پرونده شهرداری هستند.
وی گفت:در  پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۱۵الی ۲۰ نفر دست داشتند  که برگزاری جلسه علنی یا غیر علنی با دادگاه است.
وی با تاکید بر رعایت  حقوق شهروندی متخلفین افزود:دستگیری این افراد خارج از محیط منزل و کار آنهاصورت گرفت. 
کرمی یاد آور شد: در پروژه سبزه‌میدان جلوی تضییع حقوق  ۵۰ میلیارد تومان و جلوی تخلف و هدر رفت ۴ میلیارد تومان در خرید تجهیزات پارک بانوان و۱۳۲میلیارد تومان در خرید یک قطعه زمین توسط دستگاه قضا گرفته شده است.
 وی با بیان اینکه  آسفالت ریزی و نحوه قراردادها در زنجان در سال های گذشته یک ساله منعقد شده است افزود:منبعد قرار شده که قرار دادها ۱۸تا ۲۴ماهه باشد تا علاوه بر استفاده از فن آوری های نوین پیمانکار جوابگوی ایرادات وارده باشد.
کرمی ادامه داد: در خصوص  سازمان عمران،پیگیری های مبسوطی را خواهیم داشت.
این مقام قضایی با بیان اینکه باغ شهرها با قدمت بیش ازیک دهه فعالیت در استان وجود داشت،ادامه داد: ما دستور تخریب باغ شهر جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی و برخی  که منتسب به کارکنان برخی از ارگانها بود دادیم و تعدادی نیز  مشمول مورد زمان بود که  اجازه تخریب نداشتم.
حجت الاسلام کرمی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص خانه پاتوق ها تاکید کرد:در خصوص خانه پاتوق ها به کلانتری ها ابلاغ شده  چون امنیت محله به خانه پاتوق هاست و  جمع آوری معتادان دردو فاز با وجود مخالفت  ستاد مبارزه با مواد مخدر  انجام شد،فاز سوم را هم  در آینده نزدیک اجرا خواهیم داد.
وی در مورد تعداد مراجعین به دادسرا و شلوغی سر سام آور در دوران کرونا گفت: روزانه ۳الی ۴۰۰۰نفر بطور میانگین در دادسرا تردد می کنند.
کرمی در پاسخ به سوالی در خصوص دپوی پسماندهای روی گفت: با بررسی های صورت گرفته بعد از سفر اخیر حجت الاسلام رئیسی به استان زنجان دپوی پسماند محصورشد و پسماندها به داخل انتقال یافت و برای شیرابه ها حوزچه هایی  زده شد و  پسماند از طریق الیاف و سیمان پوشش داده می شود. 
دادستان زنجان با تاکید بر اینکه باید طرح  جلوی توسعه راشا کاسپین  گرفته شود گفت: این جهش تولید نیست،جهش آسیب است،این واحد تولیدی ۴میلیون ۵۰۰لیتر آب مصرف می کند که  نود درصد بصورت پساب خارج می شود. 

برچسب‌ها