مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از اعزام کاروان ‎های «زیر سایه خورشید» به ۲هزار نقطه کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

اعزام کاروان‎های «زیر سایه خورشید»به ۲هزار نقطه کشور

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی مختاری؛ مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: سیزدهمین دوره جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»را امسال در حالی برگزار خواهیم کرد که متاسفانه نه تنها ایرانیان بلکه تمام مردم جهان با مشکل شیوع گسترده ویروس کرونا درگیر هستند، بنابراین این جشن ها امسال با محدودیت های ویژه و با رعایت کامل پروتکل‌‎های بهداشتی برگزار خواهد شد.
مختاری افزود: جشن های «زیر سایه خورشید»امسال نیز با همکاری ۳ هزار تشکل مردمی در ۲ هزار نقطه جغرافیایی برگزار خواهد شد و ۱۱۰ خادم، ۴۵ مبلغ مذهبی و ۳۱ مدیر در قالب ۴۵ کاروان بستر شادی مومنانه را در نقاط مختلف کشور در این بحران جهانی فراهم خواهند نمود.
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: هدف کاروان‌های «زیر سایه‌ی خورشید» تنها یک جشن و مراسم عمومی نیست و برنامه بازدید از بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مراکز دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد همچنین با توجه به شعار سال و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، پرچم بارگاه منور امام رضا(علیه‌السلام) به مراکز صنعتی سنگین و سبک و فروشگاه‌های تولیدی و توزیعی می‌رود. حضور در مناطق محروم، بازدید از خانواده شهدا به ویژه شهدای سلامت هر استان، تقدیر از کادر درمانی درگیر با بیماری کرونا از دیگر برنامه‎ این کاروان‎ها خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: جشن های «زیر سایه خورشید» امسال تنها در داخل کشور برگزار خواهد شد و در بعد بین الملل کاروانی اعزام نمی شود و این سفرها از سوم تیرماه و در آستانه میلاد پربرکت حضرت معصومه(س) آغاز و تا سیزدهم تیرماه مقارن با روز میلاد حضرت رضا(ع) ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: امسال جشن های «زیر سایه خورشید» به صورت محدودتر از سال‎های گذشته برگزار می‌شود و طبق برنامه‎ریزی ها و هماهنگی‎های انجام شده با استانداری‎ها به صلاحدید مرکز استان و با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی برنامه‎های فرهنگی اجرا خواهد شد و در مناطق با وضعیت قرمز هیچگونه تجمع مردمی نخواهیم داشت.
وی اجرای پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ را از مهم ترین اولویت ها و دغدغه ستاد برگزاری سیزدهمین دوره جشن های مردمی «زیر سایه خورشید» عنوان کرد و گفت: به همین منظور در ابتدای راه پرچم بارگاه منور رضوی امسال بدون تجمع و برگزاری آیین، متبرک شد و خدام و دیگر اعضای کاروان ها نیز پیش از اعزام با انجام تست کرونا محیای سفر شدند که در این مرحله اگر تست آن ها مثبت باشد، اعزام نخواهند شد.
مختاری استفاده از ماسک در طول سفر، ممنوعیت دیده بوسی و دست دادن، ضدعفونی روزانه البسه کاروان، عدم ابتلا اعضا به هر گونه بیماری، ضدعفونی مکرر پرچم و جعبه آن، رعایت فاصله اجتماعی در مراسمات، ممنوعیت ملاقات ها و گعده ها، ممنوعیت لمس پرچم، استفاده از دستکش در زمان توزیع متبرکات را از جمله پروتکل های ابلاغی ستاد برگزاری سیزدهمین دوره جشن های مردمی «زیر سایه خورشید»در سال جاری ذکر کرد.

منبع:آستان نیوز

برچسب‌ها