سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت: آنچه ما می‌توانیم از مطالب منتشر شده از این کتاب عنوان کنیم این است که بولتون به صورت کلی اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های رسمی، مذاکرات و یکسری نشست‌های عالی رتبه را ارائه کرده است.

اظهارنظر کرملین درباره ارزیابی‌های بولتون از پوتین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: با توجه به ارزیابی‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با برخی از آنها می‌توان موافق بود و با برخی دیگر خیر. به همین دلیل است که شما باید به پیام‌های فردی هم نظری بیندازید. از نظر من، نمی‌توان یک ارزیابی کلی داشته باشیم.

وی از اظهارنظر درباره اینکه آیا درک بولتون از پوتین منفی است یا مثبت،‌ امتناع کرد و درباره مطالب این کتاب به اظهارنظر نپرداخت و گفت: ما می‌خواهیم از اظهارنظر در مورد اوضاع سیاسی داخلی در ایالات متحده خودداری کنیم. این مساله به ما ربطی ندارد و توصیفی که بولتون از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا داشته اصلا به ما مربوط نمی‌شود.

سخنگوی کرملین ادامه داد: آنچه ما می‌توانیم از مطالب منتشر شده از این کتاب عنوان کنیم این است که بولتون به صورت کلی اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های رسمی، مذاکرات و یکسری نشست‌های عالی رتبه را ارائه کرده است. البته بخشی از این اطلاعات واقعا قابل انتشار نیستند، حداقل در کشور ما "فقط برای استفاده داخلی هستند. در کشور ما چنین چیزی وجود دارد اما در آمریکا اینچنین نیست که باز هم این به ما ارتباطی ندارد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها