معاون کل وزارت بهداشت در جلسه ستاد کرونا در خراسان رضوی گفت: این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.

عملکرد قابل قبول خراسان رضوی در مقابله با کرونا/ مساجد و حرم‌ها، پیشتاز رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ایرج حریرچی که به مشهد سفر کرده است، در جلسه ستاد کرونا استان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، ‌ به این که خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است اشاره و تصریح کرد: استان هر تصمیمی را در ادامه اتخاذ کند، من به عنوان نماینده پیگیری لازم را برای عملی‌شدن آن صورت خواهم داد.

معاون کل وزارت بهداشت از مساجد و حرم‌های چهارگانه به عنوان مکان‌هایی که بیش‌ترین میزان رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی» را دارند، یاد کرد و افزود: متأسفانه اطلاعات ما از ویروس کرونا ناقص است و باید همچنان با احتیاط حرکت کنیم.

 استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه از راهبرد دولت در مقابله با ویروس کرونا یاد کرد و گفت: ما در خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای کنترل این ویروس انجام دادیم.

علیرضا رزم‌حسینی مرحله اول این راهبرد را برقراری محدودیت‌های ویژه عنوان کرد و افزود:‌ خراسان رضوی در برخی اعمال محدودیت‌ها پیشگام بوده است.

وی آزادسازی کسب و کار و دایر شدن صنوف را مرحله دوم راهبرد دولت توصیف کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حرم مطهر پس از بازگشایی به خوبی پروتکل‌ها رعایت شده و ضدعفونی اماکن به خوبی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار گفت: استاندار خراسان رضوی با طرح بسیار خوب معین‌های اقتصادی رونق ویژه‌ای در استان برقرار کردند و توانستند ۱۶ میلیارد تومان بودجه از بخش خصوصی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا جمع‌آوری کنند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی از حضور معاون وزیر بهداشت در مشهد نیز قدردانی کرد و یادآور شد: بررسی خراسان رضوی و به ویژه مشهد از نزدیک می‌تواند وضعیت استان را به شما نشان دهد تا بتوانیم با استان‌های دیگر هم مقایسه داشته باشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها