رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سفرهای جاده ای با وسایل نقلیه سبک در بهار ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد کاهش یافت.

سفرهای بهاری به خراسان رضوی ۳۸ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی عشرت آباد اظهار کرد: بهار پارسال بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار در ۹ ورودی خراسان رضوی  سه میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۴ دستگاه خودروی سبک وارد استان  شدند که این رقم امسال دو میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۹۶ دستگاه بود که کاهش ۳۸ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دستگاه های تردد شمار در ۹ جاده ورودی فاروج - قوچان، سه راه چکنه - قوچان، داورزن - سبزوار، اسفراین - سبزوار، فردوس - بجستان، بردسکن - کاشمر، فردوس - گناباد، قائن - گناباد، قائن - خواف اطلاعات یاد شده را ثبت کرده اند.

رییس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا، محدودیتهای اعمال شده برای سفر و تمهیدات استانی در این خصوص و البته بسته بودن و محدود شدن تردد به حرم مطهر رضوی و تعطیلی اماکن اقامتی موجب کاهش رغبت سفر هموطنان به مشهد و خراسان رضوی شده است.

حسینی عشرت آباد افزود: همچنین ورود خودروهای سنگین به استان و ورود خودروهای سبک به مشهد در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۲ و ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد که کاهش سفر به مشهد مطابق الگوی ذکرشده روی داده است اما کاهش تردد خودروهای سنگین در بهار تنها در مقایسه با بهار سال ۹۸ و شرایط خاص حمل ونقل سنگین در آن سال بوده است یعنی در سالهای ۹۷ و پیش از آن ورود کالا با خودروی سنگین به استان کمتر از سال ۹۹ بوده است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها