به گزارش قدس آنلاین، «سیدمصطفی مصطفوی‌نژاد» به گفته خودش از سال ۸۸ خادم و نوکر حضرت رضا(ع) و در حرم رضوی به عنوان خادم حضرت مشغول فعالیت است.

خادمی حضرت رضا(ع) شیرین‌ترین ارثیه یک پدر برای فرزند است

حاج مصطفی مصطفوی‌نژاد ۶۶ سال دارد؛ بسیار شیرین سخن و خوشرو است و وقتی متوجه می‌شود موضوع صحبتمان در مورد خدمت در دستگاه ارباب است اشک در چشمانش حلقه می‌زند و می‌گوید: «هرچه داریم از همین دستگاه است و نوکر خانه‌زاد این خانه هستیم.»

وی به گفته خودش خادم موروثی و رسمی حر حضرت رضا(ع) است و از سمت پدر عنوان خادمی را به ارث برده است و معتقد است این شیرین‌ترین ارثیه‌ای است که می‌تواند نصیب یک فرد شود و از این بابت به خود می‌بالد.

مصطفوی نژاد می‌گوید: به نوعی از بچگی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) بوده‌ام؛ پدربزرگم «کشیک سوم» و پدرم، «کشیک دوم» بود و پسرخاله و پسرعمه‌ام نیز همواره به عنوان خادم در حرم رضوی بوده‌اند. منزل پدری ما از قدیم نزدیک حرم رضوی بود و در بازارچه امروزین صحن کوثر حرم رضوی قرار داشت.

وی در مورد کرامات خاص حضرت رضا(ع) ادامه می‌دهد: از قدیم علاقه زیادی به این دستگاه داریم و جیره‌خوار این دستگاه هستیم؛ یادم می‌آید بچه بودم؛ شاه قرار بود به مشهد بیاید، حرم را قرق کرده بودند تا مردم داخل حرم را نبینند؛ پلیسی کور شده بود و دکترها جوابش کرده بودند و همان روز به حضرت متوسل شد و شفا یافت.

مصطفوی نژاد خاطرنشان می‌کند: شفای فرزندم را از آقا و ارباب گرفتم؛ در کودکی چشم فرزندم ضرب دیده بود و دکترها عنوان کردند باید عمل شود؛ مادر فرزندی که چشم فرزندم را مصدوم کرده بود به حرم رضوی مشرف شده بود و شفای فرزند من را از آقا خواسته بود و از این بابت بسیار به حضرت مدیون هستم؛ امروز چشم فرزندم هیچ مشکلی ندارد.

از وی می‌پرسم مهمترین خواسته شما از امام رضا(ع) چیست که عنوان می‌کند: همیشه ما نایب‌الزیاره دیگران بوده‌ایم و در هنگام تشرف همواره مدنظر ما کسانی هستند که مشکلی در زندگی و کار خود داشته‌اند. به اصطلاح خودم بچه دور حرم امام رضا(ع) بوده‌ام؛ مغازه‌ام زمانی در بازار بزرگ و سپس فلکه آب و سپس منطقه نواب بود و همواره عادت داشته‌ام آقا را از نزدیک زیارت کنم و به این واسطه دوستان و زائران همیشه از من خواسته‌اند نیت قلبی‌شان و سلامشان را به آقا برسانم.

این خادم ۶۶ ساله حرم حضرت رضا(ع) اما در مورد مهمترین خصلت یک خادم نیز خاطره جالب و شیرینی از پدرش نقل می‌کند و می‌گوید: روزی که وارد خدمت شدیم، مرحوم پدرم صدایم زد و فرمود: «لباس خادمی زمانی ارزش دارد که رعایت شئونات حضرت را کنید؛ آقا باید از شما راضی باشید. در لباس حضرت که باشید هرجا بروید مردم شما را می‌شناسند و توقع ندارند دروغ بگوئید. گفتند زمانی مدال خدمت ارزش دارد که رعایت شئونات حضرت را کنید. امام رضا(ع) تنها در حرم نیست؛ اصفهان و شیراز و تبریز نیست و هرجای دنیا که باشید خادم حضرت هستید و باید رعایت شئونات ایشان را بکنید.»

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها