مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری متفاوت جشنواره امام رضا (ع) و تقدیر مجازی برگزیدگان به خاطر کرونا خبر داد و گفت: در این جشنواره از ۵ خادم فرهنگ رضوی تقدیر خواهد شد.

برگزاری متفاوت جشنواره  امام رضا (ع) در دهه کرامت / تقدیر از ۵ خادم فرهنگ رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا برازش، در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید کلیپ و آثار هنری در این بستر بسیار مفید است و استقبال زیادی نسبت به بازدید از آثار هنری در این فضا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به تقدیر از ۵ خادم فرهنگی در این جشنواره، افزود: از سعید تشکری، آریا عظیمی نژاد، غلامرضا سازگار، شایسته‌فر و عباس اخوین به عنوان خادمان فرهنگ رضوی تقدیر خواهد شد.

برازش در ادامه افزود: بیشترین هزینه بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در زمینه تهیه سکه و جوایز بوده است که حدود ۹۵ درصد هزینه در نظر گرفته شده، صرف خرید سکه شده است. برنامه تقدیر از هنرمندان با همکاری وزارت ارشاد و صدا و سیما است که این برنامه شب‌ها ساعت ۱۸ از شبکه سه پخش می‌شود.

وی بیان کرد: اهدای جوایز با توجه به شرایط بیماری کرونا یا به صورت غیرحضوری خواهد بود و در صورت بهتر شدن شرایط بهداشتی به صورت حضوری به هنرمندان اهدا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ادامه افزود: در سال جاری هزینه برگزاری مراسم به حداقل رسیده است لذا بیشتر تمرکز بنیاد بر روی حمایت از تولیدات و خلق آثار هنرمندان، پژوهشگران و نویسندگان است. همچنین بانک جامع اطلاعات رضوی و گسترش آنکه شامل آثار فرهنگی و هنری می‌شود، یکی از اهداف بنیاد خواهد بود.

برازش با بیان اینکه به‌خاطر ویروس کرونا امکان میزبانی از میهمانان بین‌المللی وجود ندارد، اظهار کرد: در این بخش برنامه‌ای به‌صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود.

وی همچنین گفت: در برخی از جشنواره‌ها مانند جشنواره شعر که در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود، شاهد حضور افرادی از کشورهای ترک زبان از جمله ترکیه هستیم، همچنین در جشنواره شعر عربی که در خوزستان برگزار می‌شود نیز از شاعران عرب‌زبان کشورهای همجوار در جشنواره حضور دارند.

برازش در ادامه با بیان اینکه در هفته آینده نیز از آثاری مانند مجموعه شعر، مجموعه عکس، آلبوم آواها و نواهای و نمایشنامه رونمایی خواهد شد، گفت: متأسفانه در شهر مشهد مکان مناسبی برای ارائه آثار تولید شده توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) وجود ندارد.

وی همچنین گفت: این بنیاد دارای ۱۱ نفر در بخش هیئت امنا است که تنها سه نفر از آنها که شامل، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و قائم مقام آستان قدس رضوی است که در مشهد حضور دارند و مابقی افراد در تهران هستند.

سید جلال فیاضی، در ادامه جلسه با بیان اینکه فضای مجازی و همچنین فضای شهری دو مقوله مهم برای ارائه آثار هنری و تولیدات بنیاد است، گفت: در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای بانک جامع رضوی هستیم لذا لینک تولیدات زیباسازی شهری را برای شهرداری تهران و همچنین مشهد و تقریباً برای همه شهرداری‌های کشور ارسال کردیم. این تولیدات و آثار هنری نیز بر روی سایت شمس توس بارگذاری شده است.

مشاور عالی مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: مهم‌ترین رسالت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) بردن آموزه‌های امام هشتم به زندگی فرهنگی مردم است و ارادت مردم به امام رضا علیه السلام باید با گسترش آموزه‌های رضوی تجلی پیدا کند.

وی بیان کرد: در همین جهت تیمی بر روی هنجارها و ناهنجاری‌ها مشغول تحقیق و پژوهش هستند تا این رفتارها را در قالب هنر به مردم انتقال دهند، به عنوان مثال ناهنجاری مانند دروغ گفتن و هنجارهای مناسب دینی را از احادیث امام رضا (ع) جمع‌آوری کرده و در آثار هنری نمایش می‌دهند.

فیاضی همچنین بیان کرد: در ایام عید نوروز تقریباً ۴۰ موشن گرافیک توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا تولید شد که این آثار حدود ۱۵ میلیون بازدید داشته است. آثار تولید شده توسط بنیاد معمولاً در قالب موشن گرافیک، بیلبوردهای شهری و کلیپ است. همچنین یک مسابقه ملی تحت عنوان امام مهربانی نیز در دست تهیه است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، افراد جامعه و خانواده‌ها می‌توانند با تهیه کلیپ از خود، ارسال پادکست و همچنین خواندن شعر، احساس خود نسبت به حرم مطهر رضوی و امام رضا (ع) را بیان کرده و برای بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال کنند، در نهایت، به هشت نفر از ارسال کنندگان، سه شب اقامت در مشهد به همراه خانواده اهدا می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها