رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.

نیمی از ظرفیت بیمارستان ها، بیماران کرونایی را پذیرش کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به سندرم حاد تنفسی، بیمارستان‌ها مجاز به استفاده از حداکثر نصف ظرفیت تخت‌های بستری خود برای پذیرش بیماران غیر کرونایی می‌باشند و نیمی از ظرفیت هر بیمارستان باید برای پذیرش بیماران کرونایی آماده باشد.

او افزود: تمام مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند و هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیر پوشش ابلاغ شده و مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر حسن اجرای آن نظارت خواهد کرد.
بحرینی بیان کرد: این دستورالعمل با توجه به شرایط فعلی به مدت دو ماه مورد بهره‌برداری و اجرا خواهد گرفت و از هفته اول شهریور پس از بررسی مجدد و با توجه به شرایط اپیدمی تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.
او تصریح کرد: اورژانس عدالتیان تا اطلاع ثانوی بیماران مشکوک به کرونا و مسمومین را پذیرش خواهد کرد و همچنین بیمارستان قائم (عج) با ظرفیت ۲۴ تخت عادی و هشت تخت آی. سی. یو برای بیماران کرونایی درنظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بیمارستان شریعتی مشهد نیز کماکان تا اطلاع ثانوی به عنوان بیمارستان اختصاصی ارجاع کرونا باقی خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها