همزمان با ایام خجسته دهه کرامت، ۱۴ نشست تخصصی به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

۱۴ نشست تخصصی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، برگزاری نشست‌های تخصصی یکی از برنامه‌های محوری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت است که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از محققان و پژوهشگران این مرکز تدارک دیده شده است.
«نیکو سخن» عنوان برنامه‌ای است که به تحلیل معناشناسی محاسن کلام اهل بیت (ع) می‌پردازد و
بررسی و تحلیل نقدهای مطرح بر زیارت در ایام شیوع کرونا نیز در نشستی با عنوان «زیارت عارفه» برگزار می‌شود.
همچنین در ایام دهه کرامت ویژه‌برنامه «مدرسه تابستانی» در قالب کارگاه نشست‌های آموزشی مبانی معرفتی به‌صورت مجازی تدارک دیده‌شده است.
در نشست تخصصی با عنوان «زنجیره‌های طلایی» نقش امام رضا(ع) در دانش تاریخ حدیث و در نشست «مقام رضا» جایگاه امام رضا(ع) در آموزه‌های اعتقادی نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
«ره‌باغ معرفت» نیز عنوان دیگر نشستی که به بررسی گونه شناسی احادیث معرفتی امام رضا(ع) اختصاص دارد.
یکی از اقدامات گروه سادات و مفاخر اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی فعالیت پیرامون «اطلس تاریخی سادات رضوی» است که به همین منظور در ایام دهه کرامت، نشستی تخصصی با عنوان «درخت همیشه‌سبز» تدارک دیده‌شده است.
همچنین به مناسبت سالروز وفات علامه امینی شیخ محمدتقی عاملی نشستی با حضور پژوهشگران و محققان نشست «آرمیدگان در بهشت؛ معرفی مشاهیر مدفون در حرم مطهر رضوی» با محوریت  علامه امینی شیخ محمدتقی عاملی برگزار خواهد شد.
«عدل رضوی»، «کرامت انسان»، «پاسخ دانا»، «محور وحدت»، «زیارت اهل کتاب»، نیز از دیگر عناوین نشست‌های تخصصی است که به ترتیب به مباحثی همچون بررسی روایات حقوقی و قضاِیی امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و کرامت انسانی (فقه و کرامت انسانی با نگاه ویژه ه به احادیث رضوی)، فلسفه احکام در احادیث رضوی، امام رضا(ع) محور وحدت با حضور عالمان شیعی و سنی و نقد و بررسی آرایه اثر (جایگاه زیارت در آیین یهود) می‌پردازد.
گفتنی است؛ این نشست‌های تخصصی هم‌زمان با ایام دهه کرامت در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها