خراسان شمالی- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعطای ۲۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا یکسال آینده خبر داد و گفت: گسترش مشاغل خانگی از سیاست های اصلی کمیته امداد کشور است.

اعطای ۲۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان تا یکسال آینده

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، سید مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی پوشاک در روستای توتلی شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: یکی از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد بهره‌مندی از کارآفرینان با انگیزه و اراده قوی است.

وی افزود: مجتمع تولیدی پوشاک روستای توتلی یکی از کارگاه های فعال اشتغالزایی کمیته امداد در راز و جرگلان می باشد که در ایام شیوع کرونا تعداد قابل توجهی ماسک و لباس مورد نیاز در بیمارستان ها را تولید کرد.

بختیاری گفت: در این کارگاه ۸۰ شغل با دریافت ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در دو نوبت از کمیته امداد از سال ۹۲ ایجاد شده و تا کنون موفقیت‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی اگر بتواند برای ۵۰ مددجوی دیگر شغل ایجاد کند یک و نیم میلیارد تومان وام قرض الحسنه از سوی کمیته امداد به آن تعلق خواهد گرفت.

بختیاری با اشاره به گزارش استاندار در خصوص نرخ پایین بیکاری استان خراسان شمالی، گفت: نرخ بیکاری استان هفت درصد است که در کشور کمتر استانی با این نرخ بیکاری پایین داریم و با ایجاد مشاغل کوچک این نرخ می تواند باز هم کاهش یابد.

برچسب‌ها