۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 709350

علیرضا راهب شاعر و ترانه سرای کشورمان در سن ۵۳سالگی در پی ابتلا به کرونا درگذشت.

علیرضا راهب درگذشت

قدس آنلاین:  علیرضا راهب حوالی ساعت سه بامداد امروز (پنج‌شنبه، پنجم تیرماه) در بیمارستان‌ آتیه تهران از دنیا رفت. البته او به کرونا مبتلا شده بود، ولی علت درگذشتش ایست قلبی بود. راهب خود در صفحاتش در شبکه های اجتماعی از ابتلا به بیماری کرونا خبر داده بود و بامداد امروز با بحرانی شدن حالش به بیمارستان منتقل شد اما درمان وی نتیجه بخش نبود و درگذشت. 

با هماهنگی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است، مراسم تشییع علیرضا راهب روز شنبه (هفتم تیرماه) برگزار خواهد شد. 

علیرضا راهب، شاعر و ترانه‌سرا متولد سال ۱۳۴۶ در تهران بود. او دانش‌آموخته رشته حقوق از دانشگاه تبریز بود. راهب شعر را از سال‌های دهه ۶۰ آغاز کرد. به دلیل سکونت در تبریز در دوران دانشجویی به زبان ترکی هم مسلط بود و گاه آثاری از شاعران ترکیه ترجمه می کرد.

«دو استکان عرق چهل‌گیاه» از نشر چشمه و «عشق پاره‌وقت» از نشر نیماژ مجموعه شعرهای به‌جامانده از علیرضا راهب هستند. عمده ترین فعالیت ادبی راهب حضور و بحث در انجمن‌های ادبی و جلسه‌های شعر بخصوص انجمن ادبی «ونداد» بود که خود آن را تأسیس کرد و مدیریت می‌کرد. در جلسات این انجمن که در کافه ها برگزار می شد، مباحث تئوری درباره شعر و دیگر هنرها،  مباحث فلسفی، پخش موسیقی و نمایش فیلم جایگاه خاصی داشت و جلساتی که او برگزار می کرد، با همه جلسات معمول شعری  و ادبی متفاوت بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها