۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 709362

این چند سال اخیر که دوستی‌ام با دوچرخه بیشتر شده، یکی از آرزوهایم این بوده بتوانم دست‌کم ۱۰روزی را با دوچرخه به سفر بروم. این اتفاق نیفتاد تا روزی که کانون بسیج رسانه در روزنامه قدس، میزبان ابوالفضل نصیر و ابراهیم وحیدی شد که به نمایندگی از سپاه استان خراسان آمده بودند از چند و چون نهمین برنامه «رکابزنی حرم تا حرم» بگویند.

نشان به آن نشان که چند روز بعد من، وحید بیات؛ عکاس روزنامه و محمد تهرانی؛ دیگر همکارم، در قم هستیم و همراه با اعضای گروه دوچرخه‌سواری ارادتمندان امام رضا(ع) -خادمان یگان حفاظت حرم مطهر رضوی - به خاکبوسی حرم مطهر خواهر امام مهربانی‌ها، حضرت معصومه(س) آمده‌ایم.

روبه‌روی حرم و در شلوغی رفت و آمدهای مردم، من کنار دوچرخه‌ها ایستاده‌ام و شده‌ام نگهبان ۱۳دوچرخه. جوانی نزدیک می‌شود و می‌پرسد: چند نفر هستید؟ تعداد را که می‌گویم، می‌رود و با پلاستیکی پر از بستنی برمی‌گردد.

می‌گویم: دوستانم رفته‌اند برای زیارت و نماز. می‌گوید: پس بستنی‌ها را می‌گذارم توی یخچال همسایه. هر وقت دوستانت آمدند، به من خبر بده. چند دقیقه بعد ما هستیم و بستنی‌هایی که دوست جوانمان هدیه داده است و یا بهتر بگویم نذر گروه دوچرخه‌سواری ارادتمندان امام رضا(ع) کرده است. تشکر که می‌کنم، می‌گوید: خوشا به سعادتتان که می‌خواهید از این حرم تا مشهد رکاب بزنید ما را هم دعا کنید.

ساعتی بعد، پس از زیارت و نماز، در شب قم رکاب می‌زنیم. با خودم فکر می‌کنم چه حس و حال خوبی دارد رکاب زدن در شب قم که از بخت خوش ما می‌گویند هوایش دو سه روزی است بهتر شده.

هر کجا گذر می‌کنیم می‌توانیم نشانه‌ای از دهه کرامت را ببینیم که نشان از عشق و محبت اهالی قم به خواهر و برادری مهربان دارد.

فردا دعوت شده‌ایم به مراسم خطبه‌خوانی در حرم حضرت معصومه(س) با حال و هوایی خاص. در ادامه برنامه، می‌رویم برای زیارت بیت‌النور یا عبادتگاه حضرت معصومه(س) که در اسناد تاریخی از جمله کتاب تاریخ قم نوشته حسن بن محمد قمی، به آن اشاره شده است.

گفته‌اند بیت‌النور در اصل خانه موسی بن خزرج از بزرگان قم بوده که در بدو ورود حضرت معصومه(س) به قم، به همراه دیگر بزرگان به استقبال حضرت رفته و ایشان را به این مکان منتقل می‌کند. حالا این مکان معروف است به خانه یا عبادتگاه حضرت معصومه(س). ادامه برنامه، زیارت آستان مقدس امامزادگان چهل اختران است و عصر هم رکابزنی تا مسجد جمکران برای شرکت در برنامه دعای توسل. فردا هم، صبح آفتاب نزده به جاده می‌زنیم. راه زیادی در پیش است و باید رکاب زد و رکاب زد تا خانه خورشید. شاید دوست داشته باشید شما هم همراه‌مان باشید. پس این ستون را در روزهای آینده هم بخوانید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها