دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی از آغاز توزیع ۹۵ سری جهیزیه ویژه نوعروسان کم‌برخوردار مشهدی همزمان با دومین روز از دهه کرامت خبر داد.

توزیع ۹۵ سری جهیزیه بین زوجین کم‌برخوردار مشهدی همزمان با دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام با تشریح کیفیت اجرای این طرح بزرگ گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، ۹۵ سری جهیزیه با حفظ کرامت نوعروسان و منزلت خانواده آنان، درب منازل به نوعروسان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: این زوجین با همکاری کانونهای خادمیاری محلی به مدیریت امور مجاورین معرفی و پس از بررسی شاخصههای لازم از مسیر خوداظهاری و تحقیقات محلی انتخاب می‌شوند.

بهنام اضافه کرد: این طرح به زوجین جوانی تعلق می‌گیرد که چند سال از زمان عقد آنها می‌گذرد و برای تهیه جهیزیه به دشواری افتاده‌اند.

این مقام مسئول به فهرست اقلام این جهیزیه‌ها اشاره کرد و گفت: هر سری جهیزیه شامل ۶ قلم کالای ایرانی از جمله یک دستگاه یخچال فریزر، یک تخته فرش ۹ متری، یک دستگاه اجاق گاز طرح فر، یک سرویس آرکوپال و یک سرویس قابلمه است که ارزش هر سری ۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گفته وی، به  منظور حمایت از تولید داخلی تمام اقلام جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی تهیه شده تا ضمن تأمین وسایل مورد نیاز برای آغاز یک زندگی، از تولید ملی و تولیدکننده ایرانی نیز حمایت به عمل آید.  

گفتنی است، به همت آستان قدس رضوی ۳۰۰ سری جهیزیه دیگر در اسفندماه سال گذشته طی مراسمی با حضور زوجین جوان کم‌بضاعت شهر مشهد اهداء شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها