۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 709480

قرار است که کتاب خاطرات مری ترامپ با عنوان حدود یک ماه دیگر در روز ۲۸ ژوئیه منتشر شود. دونالد ترامپ هرچند به طور مستقیم در این پرونده دخالت ندارد، گفته است که برادرزاده اش "اجازه ندارد کتابی بنویسد."

شکایت ترامپ علیه ترامپ رد شد!

یک دادگاه در شهر نیویورک آمریکا شکایت خانواده ترامپ از مری ترامپ، برادرزاده رئیس‌ جمهور آمریکا با هدف از ممانعت از انتشار کتاب خاطرات جنجالی او را رد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، رابرت ترامپ، برادر کوچک تر دونالد ترامپ، روز سه شنبه گذشته‌ در دادگاهی در نیویورک مدعی شد که کتاب مذکور تحت نام "بسیار زیاد و همیشه ناکافی: چطور خانواده من خطرناک ترین مرد جهان را به وجود آورد" توافقنامه عدم افشای اطلاعات که مری ترامپ سال ها پیش در جریان تقسیم ارث با آنها امضا کرد را نقض می‌کند.

پیتر کلی، قاضی دادگاه کوئینز نیویورک در حکم خود اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد. چارلز هاردر، وکیل رابرت ترامپ در واکنش گفت که از تصمیم قاضی به دیوان عالی ایالت نیویورک شکایت خواهد کرد.

رابرت ترامپ پیشتر گفته بود که از تصمیم برادرزاده خود "بسیار ناامید شده" است زیرا "تلاش او برای مبالغه و تحریف در روابط خانوادگی ما پس از این همه سال و برای منافع مالی خودش، اهانت و بی عدالتی به یاد و خاطره برادرم، فِرِد، و والدین عزیزمان است.
تصویری از دونالد ترامپ که برادرش رابرت را در آغوش گرفته است

قرار است که کتاب خاطرات مری ترامپ با عنوان حدود یک ماه دیگر در روز ۲۸ ژوئیه منتشر شود. دونالد ترامپ هرچند به طور مستقیم در این پرونده دخالت ندارد، گفته است که برادرزاده اش "اجازه ندارد کتابی بنویسد."

به گزارش بی.بی.سی، ناشر این کتاب، سایمون و شوستر، از حکم دادگاه استقبال کرده است. سایمون و شوستر اخیرا کتاب جنجالی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ را علیرغم تلاش دولت وی برای ممانعت از انتشار آن با حکم دادگاه، به چاپ رساند. در آن پرونده ناشر با استناد به متمم یک قانون اساسی که آزادی بیان را تضمین می کند از حق انتشار دفاع کرده بود.

گفته می شود که مری ترامپ در کتاب خود نوشته است یکی از منابع ناشناسی بوده که اطلاعاتی درباره دارایی های شخصی ترامپ و سوابق مالیاتی وی را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده بود. این روزنامه در این خصوص رسما اظهار نظری نکرده است.

در توضیحات این کتاب در وبسایت آمازون عنوان شده است که نویسنده توضیح خواهد داد که عمویش چگونه "به مردی تبدیل شد که حالا سلامت، امنیت اقتصادی و بافت اجتماعی دنیا را تهدید می‌کند."

در ادامه این توضیحات می‌ خوانیم که "او توضیح می‌دهد که چگونه وقایع خاص و ساختار کلی خانواده مرد آسیب دیده‌ای را که امروز در کاخ سفید نشسته است خلق کردند، از جمله رابطه عجیب و مضری که میان فرد ترامپ و دو پسر بزرگش فرد جونیور و دونالد وجود داشت."

مری ترامپ ۵۵ ساله فرزند فرد ترامپ جونیور، برادر بزرگ دونالد ترامپ است که در ۱۹۸۱ و در سن ۴۲ سالگی در درگذشت. او در بیشتر عمر خود از اعتیاد به الکل رنج می‌برد و دلیل مرگ زودهنگامش نیز حمله قلبی ناشی از مصرف بیش از حد مشروبات الکلی بود.

ترامپ عنوان کرده که مشکلات شخصی برادرش محرک تلاش‌های او در دولت برای مقابله با بلای اعتیاد به مواد مخدر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها