مدیرکل دفتر فنی ،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی گفت: برای تکمیل پروژه حرم تا حرم که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است و در حال حاضر نیز این پروژه عملا نیمه تعطیل است.

پروژه حرم تا حرم عملا نیمه تعطیل است/اجرای کامل پروژه به ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مهدی سالیانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: پروژه آزاد راه حرم تا حرم سال ۹۱ آغاز شد و طبق برنامه باید تا سال ۱۴۰۱نیز به پایان برسد.

مدیرکل دفتر فنی ،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک خراسان رضوی گفت: طول کل پروژه ۴۹۳کیلومتر است که در سه محور قم –گرمسار ۱۵۰کیلومتر، گرمسار –سمنان ۱۲۳کیلومتر و مشهد –سبزوار نیز ۲۲۰کیلومتر باید اجرا و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در استان های قم و سمنان وضعیت خوبی داشته و حتی بخش هایی از آن نیز به بهره برداری رسیده است، افزود: قرار گاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار ، اجرای این پروژه  در خراسان رضوی  را  از سمت مشهد به ملک آباد  در سال ۹۷ پس از  رفع مشکلاتی که با سازمان منابع طبیعی و منابع تامین سوخت به دلیل تملک و تحصیل حریم داشت آغاز کرد که  پیشرفت آن تاکنون ۵درصد بوده است.

سالیانی ادامه داد:   کل اعتبارهزینه شده در این طرح تاکنون  ۵۲۳میلیارد تومان می باشد و  مساله اصلی کند بودن اجرای این پروژه در خراسان رضوی نیز کمبود اعتبارات است، زیرا طبق برنامه اعتبار لازم برای تکمیل طرح به طور کامل حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان است که سال گذشته با تخصیص ۱۰۰ درصدی، مبلغ ۷۰۰ میلیارد  تومان برای این پروژه پرداخت شد و برای سال جاری نیز کل اعتبار این طرح در سه استان ۷۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده  که در صورت پرداخت کامل آن ، توقع اتفاق شاخصی در اجرای پروژه  نمی توان داشت.

وی اظهار کرد: این پروژه مشارکتی است به طوری که باید ۳۰ درصد اعتبار آن از سوی وزارت راه  و ۷۰ درصد از سوی مشارکت کننده که قرار گاه خاتم  الانبیاء است تامین شود.

سالیانی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه حرم تا حرم عملا نیمه تعطیل است در حالی که انتظار از آن به عنوان یک  پروژه ملی و با پیمانکار شاخصی که دارد بسیار بیشتر از این است و در صورتی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای این پروژه اعتبار لازم در نظر گرفته شود می توان به افتتاح آن طبق برنامه امید داشت .   

انتهای پیام/

برچسب‌ها