سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هر چه سریعتر باید از عضو علی البدل برای حضور در جلسات شورا دعوت کند، زیرا تعلل در انجام این کار تخلف محسوب می شود.

 رئیس شورا اسلامی مشهد هرچه سریعتر از عضو علی البدل دعوت کند/ تعلل در این اقدام تخلف محسوب می شود

امیرحمزه ذاکر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دعوت از عضو علی البدل شورای اسلامی شهر مشهد ارتباطی به رسیدگی شکایت عضو غایب شورا در هیات حل اختلاف استان ندارد.

وی تصریح کرد: موضوع تخلف عضو شورا پس از بررسی در هیات حل اختلاف استان ممکن است به سلب عضویت وی از شورا منجر شود که وی ۲۰روز فرصت دارد نسبت به این رای اعتراض کند  تا موضوع در هیات حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگرچه رای هیات  حل اختلاف مرکزی قابلیت اجرا دارد اما حتی فرد همزمان با اجرای رای از این فرصت برخوردار است که نسبت به رای صادر شده به دیوان عدالت اداری شکایت کند.

ذاکر افزود: اما موضوع دعوت از عضو علی البدل شورا هیچ ارتباطی به فرآیند بررسی شکایت عضو غائب در شورا ندارد زیرا طبق تبصره ماده ۷ قانون شوراها، اگر یک عضو به هر دلیلی ۲ ماه در جلسات شورا شرکت نکند و غائب باشد ، طبق قانون باید رئیس یا نائب رئیس شورا طی نامه ای دلایل عدم حضور وی درجلسات شورا  و دعوت از عضو علی البدل برای حضور در جلسات شورا را  به فرمانداری اعلام کند.

وی با بیان اینکه  فرمانداری نیز بر مبنای نامه شورا موظف است عضو علی البدل را به شورا دعوت کند، افزود: اگر شورا یا فرمانداری در انجام این کار تعلل کنند تخلف محسوب شده و پیگیری قانونی دارد.

وی تصریح کرد: طبق صحبتی که با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد داشته ام از وی درخواست شد هرچه سریعتر این اقدام را انجام دهد و طبق قانون موضوع عدم حضور امیر شهلا در جلسات شورا را به فرمانداری مشهد  برای دعوت از عضو علی البدل اعلام کند تا فرمانداری نیز  در کمترین بازه زمانی ممکن از عضو علی البدل شورا برای حضور در شورای اسلامی شهر مشهد دعوت کند.

  انتهای پیام/

برچسب‌ها