دبیرکل جریان المستقبل که ریاست آن را سعد حریری برعهده دارد، گفت: حریری هرگز در دوره ریاست‌جمهوری میشل عون به پست نخست وزیری بازنمی‌گردد.

جریان المستقبل: تا زمانی‌که میشل عون باشد حریری نخست‌وزیر نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، احمد حریری، دبیرکل جریان المستقبل مدعی شده است: جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی در پس شکست دوره میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان است.

احمد حریری ضمن مقصر جلوه دادن باسیل در به مشکل خوردن حریری و عون گفت: پایان حل و فصل مساله ریاست‌جمهوری همان پایان دوره آن است و حریری هرگز در سایه دوره کنونی ریاست جمهوری میشل عون به قدرت بازنخواهد گشت.

سعد حریری پیشتر ریاست دولت ائتلافی را بعد از توافقی موسوم به "حل و فصل ریاست‌جمهوری‌" که منجر به انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهوری و تعیین سعد حریری به نخست وزیری شد، برعهده داشت.

اما حریری در پایان اکتبر ۲۰۱۹ در پی شدت یافتن موج اعتراضات در کشور به دلیل وضعیت بد معیشتی و اقتصادی استعفا کرد، حریری همچنین در دولت با جبران باسیل، وزیر خارجه دولتش، رئیس جریان آزاد ملی و نیز داماد میشل عون اختلافات شدیدی پیدا کرد.

احمد حریری معتقد است، حسان دیاب، نخست وزیر کنونی لبنان فرصت خوبی برای هدایت دولت داشت اما وارد مناقشه و کشمکش سیاسی در لبنان شد که دیگر امکان خروجش از آن نیست.

احمد ادعا کرد: امتیاز دیاب در اجرای اصلاحات، نرخ ارز، مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و روابطش با خارج و اعتماد مردم صفر است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها