وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشیگری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم.

ظریف:در مقابله با وحشیگری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ظریف طی سخنانی در  «کنگره ملی نفسهای سوخته»، با بیان اینکه ما در فاجعه سردشت دو جلوه از انسانیت و وحشیگری را  همزمان می بینیم، از انسانیت و قدرت ایثارگرانی که هیچگاه از دایره انسانیت خارج نشدند و هیچگاه مقابله به مثل نکردند به عنوان افتخاری برای جمهوری اسلامی که در تاریخ ثبت شد نام برد و گفت: ما در مقابله با ظلم و در مقابله با وحشیگری از اصول انسانی خود تخطی نمی‌کنیم .

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد چندین بار هم نگرانی جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سلاح شیمیائی توسط عراق و هم ادعاهای عراقی‌ها علیه کشورمان را بررسی و بازرسی کرد و در همه این رسیدگی‌ها و بازرسی‌ها به این نتیجه متقن رسید که آن طر فی که از سلاح‌های شیمیائی استفاده کرده رژیم صدام بوده است.

وزیر امور خارجه یادآور شد: اولین باری که شورای امنیت سازمان ملل استفاده عراق از سلاح شیمیائی را محکوم کرد در پایان جنگ ایران و عراق بود.

ظریف در ادامه با اشاره به تحریم ‌های آمریکا علیه ایران ، اظهارکرد: امروز آمریکا داروهایی که برای قربانیان شیمیایی نیاز هست و داروهایی که برای بقیه ایثارگران نیاز هست و داروهایی که برای بیماران مختلف نیاز هست را از طریق تحریمهای غیر انسانی  مانع می شود.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا نه در سلاح شیمیایی مبانی بشری را می شناخت و نه در تحریم‌ها مبانی بشری را می شناسدو نه در تروریسم اقتصادی خودش مبانی بشری را رعایت می کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها