معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۷ واحد تولیدی جدید این استان در نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک مجوز استقرار و صدور پروانه بهره‌برداری دریافت کرد.

۳۷ واحد تولیدی جدید در خراسان رضوی مجوز فعالیت گرفت

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان افزود: در این نشست مشکلات ۵۸ واحد تولیدی در حال سرمایه‌گذاری استان مورد رسیدگی قرار گرفت که پس از بررسی لازم با استقرار و دریافت پروانه بهره‌برداری ۳۷ واحد موافقت شد.

وی ادامه داد: در این نشست ۱۱ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی به دلیل نیاز به کار کارشناسی بیشتر و عدم مطابقت با ضوابط کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک از دستور کار خارج و پرونده‌هایی که نیاز به کارشناسی داشت به جلسات بعدی موکول گردید.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین در این نشست با ۱۰ پرونده به دلایل مسائل زیست محیطی و مشکلات بعدی مخالفت شد.

براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف یک ماه به استعلام‌های درخواست جواز تاسیس و بهره‌برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارایه کند و عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک متشکل از استاندار به عنوان رییس، یکی از معاونان استاندار با تعیین استاندار،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر، مدیرکل استاندارد استان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل سازمان بازرسی استان و فرماندار مربوطه است.

در صورت اعتراض متقاضی، مرجع استانی به اختلافات فی مابین حداکثر ظرف یک ماه رسیدگی می‌کند و در صورت تشخیص آلاینده نبودن، مجوز مقتضی را صادر و در غیر این صورت تقاضا را رد می‌کند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها