مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی چناران از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاریخی برج قلعه اسجیل از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران خبر داد.

ساختهای غیرمجاز در حریم برج قلعه اسجیل چناران تخریب شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان ‌مقدم گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر انجام ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بنای تاریخی برج قلعه اسجیل بخش گلبهار شهرستان چناران،  موضوع از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیری و با کمک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی،  ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شد.

وی افزود: مالک این زمین بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی در حریم تاریخی برج قلعه اسجیل اقدام به ساخت و ساز کرده بود که حکم تخریب آن با حضور مالک اجرا شد.

مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران ادامه داد: برج قلعه اسجیل در شرق روستای اسجیل از توابع بخش گلبهار واقع شده و مربوط به دوره قاجار می‌باشد که با  شماره ۱۹ هزار و ۷۴۱ در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

برج تاریخی، آرامگاه خواجه و مسجد تاریخی رادکان، آبشار اخلمد، دریاچه مصنوعی گلبهار، مقبره عبدالرحمن گهواره گر، حسینیه گلمکان، پل تاریخی چشمه گیلاس و چشمه سبز گلمکان از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری شهرستان چناران است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها