زنجان- مدیر کل زندانهای استان زنجان گفت:مرخصی ناشی از کرونا تنها به زندانیانی که امنیت جامعه را به مخاطره نیاندازند داده شده است.  

کرونا به زندان های استان زنجان راه پیدا نکرده است 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:محمد جوادی مدیر کل زندانهای استان زنجان در نشست خبری روز یک شنبه با اظهار به اینکه ۶۵ نفر از زندانیان حافظ یک تا ۳۰جزء قران هستند و در استان پنج رتبه منطقه ای توسط مدد جویان کسب شده است،خاطر نشان کرد: ۱۱۵نفر از مددجویان در سواد آموزی و سطوح  مختلف آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود:۳درصد مددجویان بند نسوان و ۴۲درصد زندانیان استان را جرایم مواد مخدر تشکیل داده است.
وی ادامه داد: ۹۸دوره احکام در سطح یک و دو برای مدد جویان برگزارشده وبیش از ۲۴هزارعنوان کتاب برای مددجویان تهیه شده است‌. 
مدیر کل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه  ۱۱۳دوره حرفه آموزی و  فنی و حرفه ای برگزار شده است  گفت: ۷۰درصد  مدد جویان در این دوره ها شرکت کردند و موفق به کسب گواهینامه شده اند.
جوادی اذعان داشت:تاکنون ۳۵درصد محکومین واجد شرایط در ۲۵کارگاه دامپروری، کشاورزی ،رشته های صنعتی و...مۺغول کار هستند 
این مسئول،با اشاره به اینکه ۵۶۵خانواده  تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان است گفت:در سال گذشته و از ابتدای امسال   ۳هزار و۱۱۱سبد  غذایی برای خانواده های  نیازمند تهیه شده است.
کمک هزینه مسکن برای خانواده های نیازمند نیز از دیگر اقداماتی بود که ‌رئیس اداره زندانها به آن اشاره کرد و گفت:امروز افزایش  جمعیت کیفری در زندان از معضلات ماست و طی سال گذشته اقدامات زیادی در جهت  کاهش  ورودی ها صورت گرفت و جزء استانهای برتر کشوری شناخته شده ایم.
جوادی از پیشرو بودن استان در اعمال مجازاتهای جایگزین حبس خبرداد و تعداد پابند های الکترونیکی را ۵۶مورد ذکر کرد. 
وی ادامه داد:با وجود بیماری کرونا وبا اقدامات صورت  گرفته و  بیمار یابی و تهیه اقلام بهداشتی حتی یک مورد مشکوک به کرونا در زندانهای استان مشاهده نشده است.
این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مرخصی  زندانیان به دلیل شیوع کرونا  گفت:مرخصی به مددجویانی که زمینه بیماری دارند و تنها به زندانیانی که بحث امنیت جامعه را به خطر نیاندازند، داده شده است.
جوادی با تاکید بر اینکه شاهد کاهش ۱۴درصدی ورودی زندان ها هستیم، افزود:محل جدید برای انتقال زندان در سه محل جاده طارم،دندی و فرودگاه پیش بینی شده است.

 

برچسب‌ها