امام‌جمعه موقت تهران تاکید کرد: کسانی که بیت‌المال را غارت کرده و دزدی و جنایت می‌کنند از لذت انس با خدا محروم‌اند.

موحدی کرمانی: غارت‌کننده بیت‌المال لذت انس با خدا را نمی‌چشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله موحدی‌کرمانی در افتتاحیه نخستین جشنواره خلوت انس که به صورت مجازی از امروز در سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج‌فارس آغاز شد، با بیان اینکه کلمه خلوت انس بسیار کلمه لذیذی است، اظهار داشت: ما هرچه بدبختی داریم به واسطه این است که با خدا انس نمی‌گیریم؛ کسانی که بیت‌المال را غارت کرده و دزدی و جنایت می‌کنند از لذت انس با خدا محروم‌اند.  

وی ادامه داد: این افراد از لذتی محروم شدند که اگر آن را می‌چشیدند دیگر به‌دنبال لذت دنیوی و مالی نمی‌رفتند؛ تمام لذات دنیا در مقابل لذت یاد خدا و انس با خدا و مناجات با خدا هیچ است که اگر این لذت را بچشیم یعنی خداوند بالاترین هدیه را به ما داده است. 

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه تجسم این لذت بیشتر در نماز است، گفت: بالاترین تعبیر را پیامبر درباره نماز اینچنین گفته که نور چشم من نماز است؛ بالاترین انس با خدا باید در حالت نماز باشد اما متاسفانه جز عده کمی که موفق هستند نماز بخوانند اکثر نمازها در نزد خدا نماز نیست. 

موحدی کرمانی افزود: درباره نماز اولین مسئله این است که حقیقت نماز چه چیزی هست، در واقع کسی که انکار نماز کند کافر و مرتد است و اگر کسی نماز را مسامحه کند شفاعت اهل بیت نصیبش نمی شود.  

وی تصریح کرد: نماز یعنی ورود به جهان دیگری، الله‌اکبر که گفته می‌شود دیگر در جهان دیگری است؛ با الله‌اکبر انسان کلید ورود به جهان دیگر را می‌زند، انسان وارد می‌شود به جهانی که فقط خود وخدایش هست و وصل به مناجات می‌شود ورود به این جهان بسیار مهم و دارای قیمت است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در هنگام نماز انسان مهمان خدا است، خاطرنشان کرد: حالا خداوند از این نمازگزار پذیرایی می‌کند، وقتی میزبان ما خداست؛ این حالت انقطاعی یعنی بریدن از غیر خدا باید در هنگام نماز خواندن مشخص شود زمانی که به این جهان وارد می شویم اولین چیزی که باید از خدا بخواهیم این است که فقط من و تو باشیم و من از غیر تو ببرم. 

موحدی کرمانی اضافه کرد: گاهی دل کور می‌شود که بسیار خطرناک است چیزی که مهم است این است که دل بینا باشد و باید از خداوند خواست دل ما را ان‌قدر بینا کند که تنها خداوند را ببینیم؛ تا جایی که تمام فاصله‌های میان ما را بدرد و فقط  به او برسیم و این کمال انسان است و در حالت نماز باید تمام موانع از بین رفته تا به ذات مقدس حق برسیم.

وی با بیان اینکه مومن واقعی نماز برایش معراج است، اظهار کرد: همان‌گونه که پیامبر خدا معراج کردند و به حالت انس با خدا رسیدند مومن واقعی نیز می‌تواند به این درجه برسد؛ اگر جامعه نماز درست می‌خواند به سعادت دنیا و اخرت رسیده بود. 

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه رمز دیگر عظمت نماز یاد خداست، تاکید کرد: هر کس که گناه می‌کند به‌واسطه این است که از یاد خداوند غافل شده؛ کسانی که تقوی دارند زمانی که شیطان به سراغ‌شان بیاید فوراً یاد خدا می‌افتند و شیطان می‌رود، با یاد خدا چشم و دل باز می‌شود و انسان گناه نمی‌کند. 

موحدی‌کرمانی با اشاره به اینکه یاد خدا باید در تمام حالات همراه ما باشد، گفت: حتی مسئول در مقام مسئولیت باید یاد خدا را همراه داشته باشد، اگر یاد خدا باشد دیگر مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت؛ با تمام توصیه‌هایی که درمورد نماز شده در روایات گفته شده اگر می‌خواهید نمازتان قبول باشد باید به فکر مردم باشید. 

وی تاکید کرد: نماز و زکات با یکدیگر قبول می‌شود، اولین چیزی که بعد از مرگ از انسان سئوال می‌شود راجب نماز است؛ اگر نماز که در صدر پرونده است مقبول باشد بقیه عبادات مقبول می‌شود. 

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نزدیکترین حالت انسان به خداوند در حالت سجده است، اشاره کرد: باید در نماز مشکلاتمان را به یاد آورده و از خداوند طلب امرزش و حل مشکلاتمان کنیم، در دعاها باید دنبال جملاتی بود که در حالت نماز با خداوند سخن گفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها