گیلان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است.

انتشار هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی افزود: این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته است.
وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰ عنوان کتاب تالیف و ۳۱۵عنوان ترجمه است، اظهار داشت: سه هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب از این تعداد چاپ نخست بوده است.
وی با اشاره به این موضوع که میانگین آمار طی سال های مذکور نسبت به سال های پیش از آن از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و این روند رو به رشد به طور نسبی در این سال ها تداوم داشته است، گفت: تعداد عناوین کتب منتشر شده در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ دو برابر شد و در شمارگان نیز ۲۲ درصد رشد داشته است.
فاضلی گفت: ۸۹۹ مورد مجوز نشر طی سال ۹۸ در گیلان صادر شد که در این بخش نیز با توجه به صدور ۴۲۹ مجوز در سال ۹۲، با رشد بیش از دو برابری مواجه هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: ۹۸۵ مؤلف شامل ۳۹۶ زن و ۵۸۹ مرد در استان فعالیت دارند که نسبت به سال ۹۲ تقریبا سه برابر شده اند.
فاضلی تصریح کرد: همچنین، ۵۳۵ نمایشگاه کتاب طی شش سال گذشته در استان برگزار شد که بالغ بر یک میلیون ۱۲۰ هزار نفر از آن ها بازدید کردند؛ برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان طی این سال ها هیچ گاه تعطیل نشده است.
هم اکنون ۱۸۷ انتشارات دارای مجوز در گیلان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ ناشر در سال گذشته فعال بودند.

برچسب‌ها