مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آغاز اجرای طرح برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری و طبیعت‌گردی در این استان خبر داد.

برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر  افزود: با پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از فعالیت گروههای غیرمجاز که بیشتر در قالب تورهای طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند خوشبختانه با موافقت دادستانی تیمی متشکل از ماموران نیروی انتظامی و به ویژه پلیس امنیت اخلاقی، نماینده تعیین شده از جانب اداره کل گردشگری استان و نماینده هیات کوهنوردی در هفته گذشته در محل این اداره کل تشکیل و پس از برگزاری دو جلسه در محل پلیس امنیت اخلاقی تصمیم برخورد قاطع با متخلفان و سرگروههای تورهای غیر مجاز اتخاذ شد.

وی ادامه داد: براساس تصمیم اتخاذ شده، طی چند روز گذشته این تیم در محل سوار شدن دو گروه از تورهای غیرمجاز حضور یافت و پس از بررسی مدارک مربوطه از حرکت هر دو گروه جلوگیری شد و برنامه سفر آنان که شامل حرکت دو دستگاه اتوبوس در مسیر دره شمخال بود ابطال و مسوول آنها توسط پلیس امنیت اخلاقی برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی بازداشت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: همچنین این تیم طی چند روز گذشته با حضور در محل تجمع و سوار شدن این گروه‌ها  هفت دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی بوس را در مسیرهای مختلف متوقف کرد.

مکرمی‌فر افزود: پس از بررسی مدارک، مسافران این تورها از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها پیاده و تورها باطل اعلام شدند و سپس افراد برگزارکننده این تورها که در قالب تورهای گردشگری و کوهنوردی فعالیت می‌کردند نیز برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی استان به محل یگان پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: از این پس با عزمی که در دستگاه‌های متولی وجود دارد این طرح به صورت مستمر و به ویژه در روزهای پایانی هفته تا ساماندهی کامل ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها