مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: از مجموع ۵۰ درصد جمعیت هدف ما را که بانوان تشکیل می‌دهند، تنها ۱۳.۵ درصدشان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته‌اند.

۱۳.۵ درصد بانوان روستایی خراسان رضوی بیمه هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمود کاظمی در جلسه بررسی بیمه روستاییان تربت حیدریه که در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد در حوزه زنان جدی‌تر کار کنیم و در حوزه جذب جوانان نیز راهبردهای عملیاتی‌تری را دنبال کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ادامه داد: از مجموع ۵۰ درصد جمعیت هدف ما را که بانوان تشکیل می‌دهند، تنها ۱۳.۵ درصدشان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه برابر سرشماری سال ۹۵ رتبه نخست جمعیت تحت مشمول کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد، یادآور شد: بر این اساس اکنون بالغ بر ۵۱۶ هزار خانوار روستایی داریم.

کاظمی بیشترین بهره‌بردار کشاورزی را نیز مربوط به خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: جمعیت تحت پوشش بیمه ۱۶۴ هزار و ۴۰۰ خانوار هستند که میانگین پوشش بیمه ۳۲ درصد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد:  از نظر تعداد و بعد از آذربایجان شرقی رتبه دوم را داریم، اما جمعیت مشمول ما چون بالا است، از لحاظ ضریب پوشش رتبه پانزدهم کشور را داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانوار مستمری‌بگیر در سه حوزه از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی در خراسان رضوی وجود دارد که در بین شهرستان‌های این استان، تربت‌حیدریه رتبه هفتم را دارد.

کاظمی به شرایط کرونا اشاره و اظهار کرد: برای افراد تحت پوشش مبتلا به کرونا تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته‌ایم و نیز مبالغی به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

۴۱ درصد تحت پوشش بیمه روستایی

کارشناس بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در ادامه این جلسه گفت: فعالیت خود را از سال ۸۴ در قالب هفت کارگزار و تحت نظر  تعاونی‌های تولید آغاز کردیم.

معصومه مصطفوی افزود: اکنون از مجموع ۲۳ هزار جمعیت روستایی شهرستان، ۹ هزار و ۱۴۹ خانوار که معادل ۴۱ درصد جمعیت روستایی هستند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داده‌ایم.

وی تعداد مستمری بگیران را ۸۱۲ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۴ خانوار مستمری‌بگیر از کار افتاده، ۳۷۲ خانوار مستمری‌بگیر خرد و ۳۸۲ خانوار مستمری‌بگیر بازنشسته هستند.

کارگزار معین تربت حیدریه اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما بیمه‌های خصوصی هستند که با تبلیغات دروغین و نیز وعده‌های واهی، روستاییان تشویق می‌کنند از بیمه روستاییان صرف نظر کرده و به سمت آنها بروند.

مصطفوی از تامین اجتماعی به عنوان چالش دوم یاد کرد و گفت: هر چند تامین اجتماعی را رقیب خود نمی‌دانیم و حتی روستاییان را تشویق به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی می‌کنیم، اما آنها ما را رقیب خود می‌دانند و برای ما تبلیغات منفی انجام می‌دهند.

کارشناس بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و کارگزار معین تربت حیدریه افزود: مشکل دیگر ما شبکه‌های اجتماعی تربت‌حیدریه هستند که بابت تبلیغات از ما طلب پول می‌کنند، با وجودی که می‌دانند ما نیز دولتی هستیم، اما تنها اخبار مربوط به فرمانداری را رایگان منتشر می‌کنند.

وی متذکر شد: از بخشداران انتظار داریم آدرس شبکه‌های اجتماعی بخش خود را در اختیار ما بگذارند تا ضمن عضویت در آنها، خدمات خود را به جامعه هدف در آن روستاها معرفی کنیم.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها