وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ۲۰۰ هزار واحد برای محرومان تا پایان سال آینده احداث و به متقاضیان ثبت نام شده تحویل داده می‌شود.

واگذاری یک میلیون واحد مسکونی تا پایان سال 1400

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد اسلامی بعدازظهر دوشنبه و در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۱۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان اظهار داشت: دولت در راستای اجرای این طرح به دنبال احداث خانه های با کیفیت و با معماری ایرانی - اسلامی و از ۸۰۰ هزار واحد پیش بینی شده، حدود ۱۰ هزار واحد به استان قزوین تخصیص داده شده است.

این مسوول با اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی در حوزه طرح اقدام ملی مسکن، خاطرنشان کرد: پس از غربالگری و استعلام های دریافتی، ۸۰۰ هزار نفر از ثبت نام شدگان حایز شرایط تشخیص داده شده و برای آنان پرونده سازی شد.

وی ادامه داد: در حوزه احداث تاسیسات زیربنایی و تصفیه خانه، این مساله باید از سوی دستگاه‌های متولی در جهت جذب سرمایه گذار اقدام شود و همچنین احداث راه دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تامین سرانه‌های لازم باید اولویت کار در مناطق مورد احداث طرح اقدام ملی مسکن باشد، افزود: برای تامین رفاه و امنیت مردم و اینکه در زمان سکونت نباید با مشکلی در این بخش روبرو باشند، تامین مکان‌هایی مانند کلانتری، مدرسه، مراکز بهداشتی، درمانی و ورزشی همزمان با احداث واحدهای مسکونی باید مورد توجه متولیان این حوزه قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه براساس سیاست بانک مرکزی ۲۰ درصد تسهیلات بانکی کشور باید به حوزه مسکن تخصیص پیدا کند، گفت: امیدواریم با اقدام به موقع بانک ها در خصوص ارایه تسهیلات این بخش، شاهد بهره برداری به موقع واحدهای در دست اجرا باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها