معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه و آرامگاه‌های امامزادگان همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.

بقاع متبرکه در رشد فرهنگ و تمدن اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی ،  محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه استان افزود: روز پنجم ذی‌القعده و همزمان با دهه کرامت با عنوان "امامزادگان، الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری" به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.
​وی با بیان اینکه تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت ایشان است ، ادامه داد: مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان که در دهه کرامت برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت (ع) است.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: وجود امامزادگان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام به شمار می‌روند و از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که ​با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فعالیت‌های فرهنگی، آستان مقدس امامزادگان می‌تواند منشاء خدمات اجتماعی و فرهنگی جامعه شود.
وی افزود: امامزادگان با اهل بیت (ع) و ائمه معصومین (ع) نسبت دارند، همین مسئله سبب شده است جایگاه ویژه‌ای نزد مردم داشته باشند و در زمان حیات مورد احترام فراوان و در زمان پس از وفات یا شهادت نیز به عنوان واسط امام معصوم (ع) مورد زیارت و توسل قرار بگیرند.
براتی ادامه داد: امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی به شمار می‌روند و نقش اساسی و عظیم در حرکت تاریخ بشر داشته و دارند.
وی گفت: آرامگاه‌های امامزادگان در شهرها و مناطق متعدد به مثابه پل‌های ارتباطی بین اعصار و قرون از دیدگاه مذهبی، تاریخی و هنری همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته و به عنوان مراکز مذهبی بعد از مساجد بیشترین کارکرد را در جوامع اسلامی دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها